گروه تجسمی هنرآنلاین: آثاری از نسیم عسگری در نمایشگاه سه هنرمند با عنوان «سوزن» در گالری سو به نمایش درآمده است. عسگری در گفت‌وگو با هنرآنلاین با بیان اینکه آثار هر سه شرکت‌کننده این نمایشگاه با استفاده از پارچه و دوخت شکل‌گرفته‌اند، گفت: سال‌هاست با پارچه کار می‌کنم و اگرچه در این مدت کارهایم دائماً تغییر کرده اما متریال پارچه و دوخت ثابت مانده است. من در رشته هنر تحصیل و سال‌ها نقاشی می‌کردم اما از حدود هفت سال پیش کاملا به این سمت رفتم که با پارچه کار کنم. ابتدا با عروسک‌ها شروع کردم و بعد کارهای تزیینی انجام دادم، اما کارهایم تغییر کرد تا به این سمت آمد که جنبه کاربردی بیشتری داشته باشد.

او درباره دلیل تغییر متریال و روی آوردن از نقاشی به سمت پارچه و دوخت گفت: مهم‌ترین دلیل این کار کسب یک تجربه جدیدتر بود. می‌خواستم متریال کارم را تغییر دهم و ببینم چه اتفاقی می‌افتد. دوست داشتم کاری انجام دهم که بتوانم آن را به خانه آدم‌های دیگر بفرستم و کار با پارچه خیلی راحت‌تر از تابلوی نقاشی به خانه مردم می‌رود.

عسگری ادامه داد: دو وجه کاربردی و هنری کارها هم زمان اهمیت دارد و برایم مهم است اثری که کاربردی است یک وجه هنری نیز در خود داشته باشد تا مخاطبانی را جذب کند که آن‌ها هم به جنبه هنری کار اهمیت می‌دهند و برایشان مهم است که این آثار دارای فکر و ایده هستند. من در آثار کاربردی هم می‌توانم مفهومی را انتقال دهم. شاید آن را برای مخاطب بیان نکنم و نگویم که پشت این کارها چه بوده است اما خودم مفهومی را مورد نظر داشته‌ام. 

او درباره محدودیت‌های کار با پارچه گفت: قطعا کار با پارچه و دوخت محدودیت‌هایی نیز دارد ولی من سعی می‌کنم کاری که می‌خواهم انجام دهم به گونه‌ای باشد که قابلیت اجرا با این متریال را داشته باشد. یعنی از ابتدا به هماهنگی ایده و متریال فکر می‌کنم تا آنچه است دارم بسازم با این مواد قابل اجرا باشد. اما گاه از ابتدا در نظر می‌گیرم که از مواد دیگری نیز در کارهایم استفاده کنم. 

عسگری ادامه داد: استفاده از متریال‌های مختلف بستگی به هنرمند دارد و اینکه او چقدر بخواهد متر یال‌های جدید را استفاده کند. عده‌ای از هنرمندان ترجیح می‌دهند همان کاری که بلد هستند را ادامه دهند و عده‌ای دیگر دوست دارند چیزهای جدید را امتحان کرده و نتیجه آن را ببینند. 

او درباره استفاده از پارچه و دوخت در میان هنرمندان ایران گفت: در حال حاضر هنرمندان زیادی با استفاده از پارچه و دوخت کار می‌کنند و فعالیت‌های بسیار متنوع و گسترده‌ای دارند. بعضی از آن‌ها فقط سویه هنری را در نظر می‌گیرند و بعضی به جنبه کاربردی هم توجه دارند تا بتوانند مخاطب بیشتری جلب کنند. برای مخاطبان هم این متریال و این نوع کارها کاملاً جا افتاده است و از آن‌ها استقبال می‌کنند.

نمایشگاه «سوزن» تا ۱۲ شهریور در گالری سو به نشانی خیابان ویلا، خیابان سمیه، خیابان پورموسى، شماره ۳۰ برپاست.