گروه تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه آثار شیوا اباذریان و هانیه رحیمیان با عنوان «موجود است» در گالری سو برپاست. رحیمیان در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره این نمایشگاه گفت: ما دو نفر مدت زیادی است که در یک کارگاه فعالیت می‌کنیم اما سعی می‌کردیم کارهای یگدیگر را زیاد نبینیم تا از هم تاثیر نگیریم و فضای آثارمان شبیه هم نباشد. حدود یک سال قبل عبارت «موجود است» که در فروشگاه‌های مختلف دیده می‌شود توجه ما را به خود جلب کرد و با توجه به اینکه در آن زمان هر دو به شکل جداگانه در حال کار بر روی موضوع حیوانات بودیم تصمیم گرفتیم این مفهومی که در مغازه‌ها می‌بینیم را با کارهای خود پیوند دهیم. ما کلمه موجود را به موجودات مختلفی مثل حیوانات ربط دادیم و پس از مدتی کار کردن متوجه شدیم که فضای کارهایمان به هم نزدیک شده است و می‌توان آن‌ها را به شکل یک مجموعه ارائه داد.

رحیمیان افزود: من به موجودات میکروسکوپی و فرم‌های ناشناخته علاقه زیادی داشتم و درعین‌حال لاماها نیز موجودات مورد علاقه من بودند که آن‌ها را نقاشی می‌کردم. بنابراین این دو پروژه را با هم ترکیب کردم تا آثار جدید را به وجود آورم. دوستم نیز سگ‌ها را سوژه کار خود قرار داد. وقتی حیوانات موردنظر خود را کار می‌کردیم متوجه شدیم که سگ و لاما هرکدام نوعی حالت برون‌ریزی دارند و این هم یک نقطه مشترک در کار ما بود که تصمیم گرفتیم روی آن تاکید بیشتری بکنیم تا طنز کار بیشتر شود.

او با بیان اینکه تکنیک همه تابلوها طراحی است، ادامه داد: این تکنیک را انتخاب کردیم تا کارهایمان بیشتر شبیه یکدیگر شود بااین‌حال در پس‌زمینه کارها هرکدام فضای شخصی را با فضاسازی با رنگ‌ها ایجاد کردیم. همچنین با استفاده از رنگ‌های بلک لایت کارهایی انجام دادیم و آن‌ها را در اتاق کوچکی در گالری چیدمان کردیم و آن نورهای صورتی و بنفش در کنار رنگ فسفری کارها فضای جالبی به وجود آورد.

رحیمیان درباره آثار حجمی این مجموعه گفت: نمی‌خواستیم خودمان را به طراحی محدود کنیم، بنابراین هم‌زمان با طراحی‌ها موجودات موردنظر خود را به شکل حجمی هم ساختیم و کاراکترهای جالبی به وجود آمد که با کارها هماهنگی زیادی پیدا کرد. هر کدام از ما جداگانه حجم‌ها را کار می‌کردیم اما در نهایت برای اینکه وجه مشترکی داشته باشند هر کدام از ما آثار نفر دیگر را رنگ کرد تا یک هماهنگی کلی در کارها به وجود آید.

نمایشگاه آثار شیوا اباذریان و هانیه رحیمیان تا ۱۲ شهریور در گالری سو به نشانی خیابان ویلا، خیابان سمیه، خیابان پورموسى، شماره ۳۰ برپاست.