به گزارش هنرآنلاین، دکتر حکمت مدیر خانه طهران، درباره اجرای طرح خانه طهران، یادخانه شهروندان گفت: ما در این پویش فرهنگی، سعی داریم بخشی از حافظه فرهنکی شهر را از طریق گردآوری خاطرات نوشتاری و تصویری شهروندان حفظ و معرفی کنیم.  زیرا معتقدیم که حافظه فرهنگی هر شهری، برآمده از تجربه‌های شهروندان است و بخش مهمی از  میراث شهری به شمار می‌رود. 

او ادامه داد: بدیهی است که گردآوری و بازخوانی یادگارها و خاطرات در شهر موجب حفظ، تداوم و پویایی هویت شهری خواهد شد.  در این راستا این پویش سعی دارد که با گردآوری، حفظ و نمایش حافظه فرهنگی شهر تهران از طریق خاطرات تصویری و نوشتاری شهروندان، موجب افزایش حس تعلق به تهران شود.

مدیر خانه طهران افزود: این پویش سعی دارد زمینه‌ای برای مشارکت شهروندان در کنش‌های فرهنگی ایجاد کند و ضمن حفظ، نگاهداشت و نمایش حافظه فرهنگی شهر تهران، باعث تقویت امید به زندگی در شهر تهران شود.

مدیر خانه طهران درباره نحوه حضور در این پویش گفت: تمامی مردم می‌توانند خاطرات خود را از شهر تهران به صورت تصویری (عکس) و نوشتاری برای ما ارسال کنند. چنانچه علاقمندان قصد ارسال خاطره نوشتاری دارند، می‌توانند آن را به صورت صوتی نیز ضبط کرده و برای ما ارسال کنند.

دکتر حکمت از برگزاری نمایشگاهی در راستای این پویش خبر داد و گفت: ما قصد داریم که در نهایت تمامی آثار این پویش را در یک نمایشگاه، به نمایش بگذاریم تا عموم مردم و علاقمندان بتوانند از آن بهره‌مند شوند. همچنین کلیه آثار برگزیده این پویش به صورت یک کتاب، در راستای حفظ حافظه شفاهی شهر به چاپ خواهد رسید.

وی خاطر نشان کرد: همانطور که می‌دانید، خانه طهران یکی از معدود خانه باغ‌های قدیمی تهران است که با همت سازمان زیباسازی از ساخت و سازها در امان مانده و پس از مرمت با عنوان خانه طهران، به بازنمایی و تفسیر میراث شهری تهران می‌پردازد. این مرکز زیر نظر معاونت توسعه و برنامه ریزی سازمان زیباسازی شهر تهران فعالیت می‌کند.

علاقمندان به ارسال خاطرات، می‌توانند تا پایان شهریور با ذکر نام، نام خانوادگی و شماره تماس آثار خود را به khanehtehran@tehran.ir ایمیل یا به نشانی تهران، خیابان لاله زار، انتهای بن‌بست اتحادیه، پلاک ۱۲- کد پستی: ۱۱۴۴۶ پست کنند.