به گزارش هنرآنلاین، معاونت پژوهشی و هنری این فرهنگستان، نظر به اهمیت روایت‌شناسی و روایت‌نگاری در هنر و نقش تعیین‌کننده آن در دوره معاصر، همایش «هنر و روایت» را با هدف بررسی نقش روایت هنری در عصر نوین برگزار می‌کند. 

پژوهشگران می‌توانند یافته‌های پژوهشی خود را حول محورهای مطالعاتی زیر به دبیرخانه علمی این همایش ارسال کنند: 

«بازنمایی روایی و بازنمایی نمایشی در هنرها»، «عناصر روایی و هنرها: وجه، زمان، صدا…»، «روایت‌شناسی تطبیقی در هنرها: سینما، تئاتر، موسیقی، تجسمی…»، «روایت‌های ادبی و روایت‌های هنری»، «روایت‌های هنری و فرهنگ‌ها»، «روایت‌های هنری و واقعیت‌های زندگی»، «روایت‌های ایرانی و هنرهای ایرانی» و «روایت‌شناسی هنری در ایران (هنرمندان، محققان و مخاطبان)». 

علاقه‌مندان برای شرکت در این همایش می‌توانند چکیده مقالات خود را، حداکثر تا ۳۰ آبان ۱۴۰۰، به رایانامه همایش، به نشانی ravayat@honar. ac. ir، و یا به‌صورت پستی به دبیرخانه همایش هنر و روایت، به نشانی تهران، خیابان ولیعصر، پایین‌تر از خیابان طالقانی، شماره ۱۵۵۲، فرهنگستان هنر، کدپستی ۱۴۱۶۹۵۳۶۱۳، ارسال کنند. 

دبیری علمی این همایش بر عهده علی عباسی، استاد دانشگاه شهید بهشتی است و تاریخ برگزاری همایش مذکور اسفندماه ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است. مخاطبان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۶۶۴۹۳۴۳۱ تماس بگیرند.