گروه تجسمی هنرآنلاین: گالری یاووز سیدنی Yavuz Gallery نمایشگاه «ظاهرا سرزنده» Seemingly Playful را با آثاری از چهار هنرمند ایرانی که قبلاً در استرالیا نمایشگاه نداشته‌اند، برپا کرده است. در این نمایشگاه که با همکاری گالری دستان برگزار شده، آثار مهدی قدیانلو، فرخ مهدوی، عسل پیروی و هدی زرباف به نمایش درآمده است.

اگر چه این چهار هنرمند با زمینه‌ها و رویکردهای بسیار متفاوت به فعالیت می‌پردازند، اما در استفاده از ترکیب فضایی غیرمتعارف، موضوعات تمثیلی و فضای رنگی پر جنب و جوش اشتراک دارند.

این آثار با به تصویر کشیدن صحنه‌های انتزاعی و سوررئال از زندگی روزمره، کاریکاتوری از زندگی معاصر ایجاد می‌کنند. «ظاهرا سرزنده» تجربیات اساسی انسان را از عشق، فقدان و اشتیاق آشکار می‌کند.

عسل پیروی در نقاشی‌های خود از انواع تکنیک‌ها استفاده می‌کند و موضوعات مربوط به حافظه، سفر، صحنه نگاری و هندسه را کشف می‌کند. آثار او ترکیبی از مطالعه و بداهه است که در آن ایجاد بافت بصری هنرمند بر روی پارچه شبیه رفتار غیرقابل پیش بینی طبیعت است. فرصتی که او از آن به عنوان زمینه‌ای برای افزودن لایه‌های مختلف عناصر معماری استفاده می‌کند که برخلاف غیرقابل پیش بینی بودن طبیعت است.

Asal-Peirovi.-On-the-Foothills-of-Alborz-.-2021.-Acrylic-and-ecoline-on-linen.-107-x-84-cm.-IMG_0002-scaled-e1622708537403

مهدی قدیانلو با تمرکز بر موضوعات مهاجرت و محیط زیست، تأثیر آن‌ها بر وضعیت انسان را در حوزه سوررئالیسم و مینیمالیسم بررسی می‌کند. آثار او اگرچه در برخی مواقع وحشتناک و حتی نشان دهنده یک آرمانشهر شکست خورده است، اما امیدواری برای تغییر را ایجاد می‌کند و با سرزندگی از آنچه در زمان‌های تیره و تار باقی می‌ماند صحبت می‌کنند.

Mehdi-Ghadyanloo-2-scaled-e1622708747853

فرخ مهدوی نقاشی است که آثار او به راحتی با استفاده از رنگ‌های صورتی منحصر به فرد و تکنیک نقاشی impasto  متمایز می‌شوند. چهره‌های موجود در آثارش تمرکز خود را بر روی ویژگی‌هایی مانند چشم یا لب می‌گذارد که احساسات شخصیت‌های او را به درستی بیان می‌کند و بقیه اجزا با لایه‌های ضخیم رنگ صورتی پوشانده شده است. نقاشی‌های او شرایط محیط خود را نشان می‌دهد، حالت جمعی اضطراب در گیر افتادن بین دو جهان.

Farrokh-Mahdavi.-Untitled.-2020.-Acrylic-on-canvas.-200-x-162-cm.-IMG_0176-scaled-e1622708303307

هدی زرباف در مجسمه‌سازی از عناصر آماده و مرتبط با انسان استفاده کرده است. جوراب‌های دور انداخته شده، تی‌شرت‌های فرسوده، موهای انسان، عروسک‌های رها شده و مبلمان دور ریختنی. کارهای او با تأکید بر عدم وجود صاحب قبلی این عناصر، به کاوش در مفاهیم حافظه می‌پردازد. کارهای او در سطح بین‌المللی به فضاهای هنری معاصر در برلین، هامبورگ، نیویورک، ونکوور و موزه های گوناگون راه یافت. این هنرمند سال گذشته در ۳۷ سالگی درگذشت.

Hoda-Zarbaf-Someone-Is-In-Love-With-me-in-this-Town-2016-Textile-Fibre-Stuffing-Industrial-Wheels-Mixed-Media-60-x-96-x-86-cm-e1626857488516