به گزارش هنرآنلاین، کانون عکس اندیشه – فرادید نمایشگاه عکس «عاشورا در آینه اندیشه» را برگزار می‌کند. کلیه عکاسان حرفه‌ای و آماتور در سراسر ایران می‌توانند با ۵ فریم عکس از مراسم عاشورا و تاسوعای حسینی تا تاریخ ۱۲ شهریورماه ۱۴۰۰ در این رویداد شرکت کنند.

مقررات:

1. عکس‌ها به نشانی الکترونیکی com. gmail@club. photo. andisheh ارسال شود.

۲ -استفاده از هر نوع دوربین عکاسی اعم از دیجیتال، آنالوگ آزاد است.

۳ -شرکت کنندگان پس از تحویل اثر به دبیرخانه، امکان خارج کردن آن از جشنواره را نخواهند داشت.

۴ -برگزارکننده مسابقه، مجاز به استفاده از عکس‌های ارسالی در هر وسیله رسانه‌ای و به هر شکل چاپی و غیرچاپی بوده و در هر صورت، استفاده از آثار با ذکر نام عکاس همراه خواهد بود.

۵ -از نظر برگزارکننده، فرستنده عکس به عنوان صاحب آن شناخته شده و اگر غیر از آن باشد، مسئولیتی متوجه برگزارکننده نخواهد بود و صاحب عکس باید از طریق مجاری قانونی اقدام نماید. در این حالت عکس از مسابقه خارج شده و موضوع به طور رسمی اعلام خواهد شد.

۶ -رای داوری مسابقه قطعی است و اعتراضی نسبت به آن پذیرفته نخواهد شد.

۷ -به کارگیری نرم افزارهای ویرایش عکس نباید به مرزهای گرافیک، تصویرسازی، و حذف ابعاد و پرسپکتیو نماها بینجامد. تراز نور و سفیدی، افزایش یا کاهش کنتراست، کنترل رنگ، پاسپارتو، افزایش یا کاهش گرین، تقویت شارپنس و کالریتی، آزاد است.

۸ -عکسهای ارسالی میتوانند با انواع دوربین‌های تک لنزی انعکاسی ) (SLR Digital، دیجیتال و موبایل به صورت رنگی یا مونوکروم عکاسی شده باشند، اما در نهایت باید به صورت یک فایل Jpeg که اندازه ضلع بزرگ آن حداقل ۲۰۰۰ Pixel  در عکسهای افقی  Pixel ۲۰۰۰ =Width در عکس‌های عمودی ۲۰۰۰ =Height باشد و حجم فایل ارسالی از ۵ مگابایت تجاوز نکند، ارسال شوند.

۹ –در صورت ‌عدم رعایت استانداردهای ذکر شده برای ارسال آثار، دبیرخانه آثار مذکور را از دستور بررسی خارج خواهد کرد. توجه: رزولوشن dpi عکس‌ها را تغییر ندهید و با همان رزولوشنی که دوربین شما خروجی می‌دهد، ارسال نمایید.

۱۰ -شرکت کننده در جشنواره و صاحب فایل بزرگ و اصلی عکس، به عنوان عکاس و مالک اثر شناخته می‌شود و مسئولیت هرگونه دعوی در باب مالکیت اثر از عهده جشنواره خارج است.

۱۱ -حق تفسیر و رفع ابهام از مقررات و اخذ تصمیم نهایی درباره موارد و یا نکات پیش بینی نشده در اختیار دبیرخانه است.

۱۲ -به آثار راه یافته به بخش مسابقه که مورد داوری قرار می‌گیرند و در نمایشگاه مجازی عکس در صفحه اینستای کانون به نمایش گذاشته می‌شوند

۱۳ -نمایشگاه مجازی کاملا به صورت رایگان بوده اما هرعکاس برای دریافت گواهینامه شرکت در جشنواره می بایست ۵۰۰۰۰۰ ریال پرداخت نماید.