گروه تجسمی هنرآنلاین: کریکس ۴۴ ساله با عکس «چوپانان ترنسلیوانیایی» برنده جایزه بزرگ عکاس سال آیفون شد؛ تصویری که دو چوپان را با چهره‌ها و لباس‌های زمخت در محیط سرد و یخ‌زده نشان می‌دهد، در حالی که دو بره را در آغوش گرفته‌اند و تضاد میان آرامش و سفیدی بره‌ها با محیط پیرامون از مهم‌ترین دلایل برنده شدن کریکس و عکس «چوپانان ترنسیلوانیایی» اعلام شده است. عکاس مجارستانی این تصویر را با ایفون سون گرفته است.

شارون شتی از هند با عکس «پیوند» که با گوشی آیفون ایکس گرفته در رده اول ایستاد و دان لیو از چین با تصویر «قدم زدن بر مریخ» از پیاده‌روی یک فضانورد در زمینی شبیه سطح مریخ با گوشی آیفون ۱۱ پرو مکس دوم شد. جایزه سوم عکاس سال آیفون هم به جف راینر از ایالات متحده با «پیاده‌روی روی هوا» (با آیفون ایکس) رسید که یک دخترک خردسال را هنگام قدم زدن در نور نزدیک خانه‌اش در لس‌آنجلس نشان می‌دهد.

هر سال عکاسان حرفه‌ای و آماتور از سراسر جهان می‌توانند عکس‌هایی را که با گوشی‌های آیفون خود گرفته‌اند در 18 رشته متفاوت از جمله طبیعت بی‌جان، چشم‌انداز، کودکان، انتزاعی، حیوان‌ها، معماری، زندگی شهری، محیط زیست، شیوه زندگی، طبیعت، پانوراما، مردم و... در این رقابت شرکت دهند.

Mobile1

Mobile2

Mobile3

Mobile4