به گزارش هنرآنلاین، سیدمحمدمجتبی حسینی، معاون امور هنری وزیر ارشاد در این پیام نوشته است: بیش از ۲۰ سال با هنرمند گرانقدر خانم مهرالزمان فخارمنفرد و آثارشان آشنایی دارم و همواره شاهد بودم با عشق و علاقه فراوان برای هنر ایرانی اسلامی با جدیت فعالیت می‌کرد، دغدغه تداوم و توسعه این هنر را داشت و تمام هنر و توان خود را هم در این راه به کار گرفت. آثار متعدد، متنوع و ارزشمند فخارمنفرد گویای آن است که چگونه دل و دست در گرو هنر داشت و زندگی پربارش سرشار از هنر بود.

حسینی در ادامه این پیام نوشته است: دریغ که کرونا انسان و هنرمند گرانقدر دیگری را از ما گرفت. مصیبت درگذشت هنرمند عزیز مهرالزمان فخارمنفرد را به فرزندش، دوستان و جامعه هنری تسلیت می‌گویم و برای این هنرمند زنده‌یاد رحمت و مغفرت از درگاه خداوند متعال مسألت دارم. یادش گرامی باد.

استاد مهرالزمان فخارمنفرد صبح امروز بر اثر‌ ابتلا به کرونا در ۶۸ سالگی در بیمارستان امیراعلم تهران دارفانی را وداع گفت. وی متولد ۱۳۳۲ در شهرری و دارای مدرک درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رشته گل و مرغ بود.

استاد فحارمنفرد نگارگری را نزد استادانی چون سوسن آبادی، علی اشراقی و علی مطیع  فراگرفت و رشته‌های تذهیب، گل و مرغ، هنرهای لاکی، نقاشی روی چوب، نقاشی روی شیشه و پشت شیشه و آب رنگ‌پرداز را نزد استاد بیوک احمری آموخت. وی چند نمایشگاه گروهی داخل و خارج کشور و یک نمایشگاه انفرادی داشت و با ابتکار در هنر گل و مرغ موفق به کسب رتبه‌های مختلف هنری شد.