به گزارش هنرآنلاین، مظفری در این پیام آورده است: بار دیگر جامعه تجسمی، هنرمند ارزشمندی را از دست داد. فقدان این استاد برجسته و این هنرمند نقاش و مجسمه‌ساز را به خانواده محترم ایشان، جامعه دانشگاهی و اهالی فرهنگ و هنر تسلیت عرض می‌نمایم. از خداوند منان، صبر جمیل برای خانواده آن مرحوم خواستارم. باشد که روح همایون ثابتی مطلق، قرین رحمت الهی قرار گیرد.

به حتم وجهه استادی این هنرمند گران‌قدر بر کسی پوشیده نیست و آثارش همچنان مانا و استوار، نشان از دستان توانای این هنرمند دارند. جامعه تجسمی نیز آثار ماندگار همایون ثابتی مطلق را فراموش نخواهد کرد.

همایون ثابتی مطلق متولد ۱۳۴۲ تهران و دارای مدرک فوق‌لیسانس نقاشی دانشگاه هنر تهران بود. وی مدرس دانشگاه هنر، دانشکده هنر و معماری، فنی و حرفه‌ای، دانشگاه جامع، هنرستان هنرهای زیبا و همچنین مؤسس و مدیرمسئول آموزشگاه هنرهای زیبا با درجه یک هنری بود. این هنرمند فقید عضو پیوسته انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران و عضو پیوسته انجمن هنرمندان نقاش ایران نیز بود. مهم‌ترین اثر شاخص وی، مجسمه «گل‌ها» واقع در پارک ملت است که محصول اولین سمپوزیوم مجسمه‌سازی بوده است. همچنین اثر دیگری با الهام از همان اثر «گل‌ها» در برج میلاد تهران نیز جانمایی شده است.