به گزارش هنرآنلاین، نشست هماهنگی تأسیس هنرستان هنرهای زیبای کاشان با حضور سیدمجتبی حسینی؛ معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی اکبر صفی‌پور، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری، علی اکبر مرتضایی؛ فرماندار ویژه کاشان،‌ میثم نمکی؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، مجید نسیمی؛ معاون اداره کل نوسازی استان اصفهان، محمد کتابچی؛ رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کاشان و جمالی‌فرد؛ نماینده اداره کل فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

در این نشست، بنا به درخواست مسوولان شهرستان کاشان، مقرر شد که هنرستان هنرهای زیبای کاشان، با حمایت و هماهنگی تخصصی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هماهنگی وزارت آموزش و پرورش و اختصاص ساختمان از سوی خیرین مدرسه‌ساز کاشان، در سال جدید راه‌اندازی شود.

سیدمجتبی حسینی؛ معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست گفت: امروز ۱۱۱ سال از تأسیس مدرسه صنایع مستظرفه توسط کمال‌الملک می‌گذرد و این مدرسه نه تنها پایه و اساس هنرستان‌های هنرهای زیبا بلکه اساس تشکیل وزارت فرهنگ و هنر آن دوره و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز است. از سال ۱۲۸۹ (ه.ش) که نخستین هنرستان راه‌اندازی شد تا سال ۱۳۶۸، کشور فقط ۸ هنرستان داشت و از سال ۶۸ تا سال ۷۶ ، ۱۸ هنرستان دیگر اضافه شد و از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴ هم ۱۳ هنرستان دیگر راه‌اندازی شد. تعداد هنرستان‌ها از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۶ تغییری نکرد و ۳۹ هنرستان فعال بود. اما در چهارسال اخیر، ۱۷ هنرستان جدید تأسیس شده است یا تا اول مهرماه سال جاری، راه‌اندازی می‌شود.

حسینی ادامه داد: هنرستان‌ها مراکز مهم و معتبر آموزش هنر هستند که حاصل آنها قابل احترام و اعتناست. فارغ‌التحصیلان هنرستان‌ها، امروز از هنرمندان نامدار کشور هستند و به حوزه‌های جدی هنر می‌یردازند.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: کاشان ظرفیت‌های مهم فرهنگی و هنری دارد و از گذشته یک نمونه خاص در اقتصاد فرهنگ و هنر بوده است و امروز نیز می‌تواند با توجه به سرمایه‌های انسانی، فرهنگی و اجتماعی به عنوان الگویی در زمینه اقتصاد فرهنگ و هنر معرفی شود. با توجه به ویژگی‌های کاشان، راه‌اندازی هنرستان هنرهای زیبا می‌تواند به جریان فرهنگی و هنری کاشان کمک کند.

محمد کتابچی؛ رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کاشان نیز در این نشست با قدردانی از معاونت امور هنری، گفت: ما فضاهایی را برای هنرستان هنرهای زیبا در نظر داریم و در آینده نیز مجموعه‌ای برای آموزش هنر و هنرستان هنرهای زیبا احداث خواهدشد.

علی اکبر مرتضایی؛ فرماندار ویژه کاشان نیز در این نشست با ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری در کاشان گفت: با توجه به ظرفیت و جایگاه فرهنگی کاشان، راه‌اندازی هنرستان هنرهای زیبا با همکاری نهادهای کاشان و مجمع خیرین مدرسه‌ساز و موافقت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جاری انجام می شود.