گروه تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه آنلاین نقاشی‌های فیروزه بختیاری با عنوان «پیدای ناپیدا» در سایت گالری گلستان برپاست. بختیاری در گفتگو با هنرآنلاین با بیان اینکه ۳۱ اثر با تکنیک اکریلیک و رنگ‌روغن روی بوم در این مجموعه به نمایش درآمده است گفت: همه این کارها در دوران کرونا و با ورود آن به ایران کشیده شده است.

بختیاری ادامه داد: من عاشق طبیعت هستم و با گل‌ها و درختان ارتباط زیادی دارم. علاقه زیاد به طبیعت باعث شد که در آثارم به این موضوع بپردازم، اما قصد ندارم طبیعت را به همان شکلی که هست نشان دهم بلکه حسی که از نگاه کردن به گل‌ها و مناظر دارم را در رویاهای خود می‌پرورانم و آن را بازنمایی می‌کنم.

او با بیان اینکه همیشه از جزئیات پرهیز کرده است، افزود: احساس می‌کنم اگر بخواهم جزییات را کار کنم می‌توانم از مناظر عکس بگیرم و از دیدن آن‌ها لذت ببرم، اما قصد من در نقاشی این است که آنچه حس می‌کنم را به مخاطب نیز نشان دهم. طبیعت برای من آبشخوری تمام نشدنی است و تامل در آن همچون مراقبه‌ای معنادار است. طبیعت بستر تجلی و رشد است، واقعیتی است که هیجانات درونم را خروش می‌دهد. بی‌مرز کردن گل در بودن و نبودن و التهابات لحظه‌ای خودانگیخته، موقعیتی است که من خود را به آن می‌سپارم، گاه هماهنگ و گاهی گسیخته و تکرار شونده.

بختیاری افزود: از سال ۷۲ به شکل جدی مشغول نقاشی هستم اما در ۱۰ سال اخیر با پشتکار بسیار زیادی کار کردم و مسیر کاری‌ام مشخص شده است. من بسیار زیاد کار می‌کنم و عاشق این حرفه هستم و حتی اگر کارهایم بازخورد خوبی از جامعه هنری نداشته باشد، برای دل خودم کار می‌کنم. البته مخاطبین بسیار مشوق من هستند و نظرات آن‌ها برایم دلگرم کننده است، اما حتی اگر نظر مخاطب به آثارم جلب نشود باز هم راه خود را ادامه می‌دهم.

این هنرمند ادامه داد: بسیار آزاد و رها نقاشی می‌کنم و بیشتر کارهایم ذهنی هستند. وقتی شروع به کار می‌کنم آن را تا جایی ادامه می‌دهم که احساس کنم دیگر به پایان رسیده است. اما همیشه از جزئیات دوری می‌کنم و این کار به دستخط من تبدیل شده است. فضای اکسپرسیو در آثارم وجود دارد و احساسات خود را با رنگ و قلم‌مو منتقل می‌کنم.

او با اشاره به تضاد آثارش با حال و هوای دوران کرونا گفت: شیوع کرونا تأثیر بسیار بدی بر من گذاشت و حتی از نگرانی بیمار شدم، اما با نقاشی توانستم خود را زنده نگه دارم و تنها این کار باعث شد روحیه خود را حفظ کنم. رنگ‌ها در این دوران سخت به من حال خوشی دادند و جالب است که مخاطبان نیز بسیار به این رنگ‌ها توجه می‌کنند.

بختیاری درباره مجازی بودن این نمایشگاه گفت: از محاسن نمایشگاه مجازی آن است که وقتی آدم‌ها به خاطر کرونا کمتر از خانه خارج می‌شوند می‌توانند در خانه و با امنیت کامل نمایشگاه‌ها را ببیند. علاوه بر این نمایشگاه آنلاین بر خلافت گالری محدودیت زمانی ندارد و مخاطب در هر ساعتی می‌تواند از آثار بازدید کند. زمان برگزاری نمایشگاه نیز طولانی‌تر است و در نتیجه تعداد مخاطبان نیز بیشتر می‌شود. اما آنچه در نمایشگاه مجازی از دست می‌رود امکان دید و بازدید و ارتباط مستقیم هنرمند و مخاطب است.