گروه تجسمی هنرآنلاین: شهر هرنینگ در دانمارک این روزها میزبان دوسالانه Socle du Monde 2021 است. این دوسالانه که در سال ۲۰۰۲ تاسیس شده و هم اکنون هشتمین دوره آن در حال برگزاری است، قدیمی‌ترین دوسالانه هنر معاصر دانمارک است. این دوسالانه علاوه بر موزه هنرهای معاصر هرنینگ (HEART) در مراکز متعددی از شهر جریان دارد و به‌این‌ترتیب سراسر شهر به مدت پنج ماه هم‌نشین آثار هنری خواهد بود.

امسال در دوسالانه «سوکل دو موند» اثری از مهسا کریمی‌زاده نیز حضور دارد. کریمی زاده فارغ‌التحصیل رشته مجسمه‌سازی از دانشگاه تهران است اما آثار خود را با مدیوم‌های مختلف در رسانه‌های گوناگون به وجود می‌آورد. مجسمه‌های سخت یا نرم و نقاشی و طراحی ابزاری برای بیان هنری او هستند. 

در سایت این دوسالانه درباره آثار کریمی زاده آمده است:«مهسا کریمی زاده با رسانه‌ها و مواد بسیار متنوع کار می‌کند اما با وجود این، او سبک و زیبایی‌شناسی منحصربه‌فردی را حفظ می‌کند که باعث می‌شود آثارش بدون توجه به اینکه در چه مدیومی خلق شده و از چه موادی ساخته شده‌اند، قابل تشخیص باشد. سبک کریمی زاده در بیان ساده است و غالباً از نقاط، اشکال و خطوط ساده استفاده می‌کند. بازی جالبی در روش او وجود دارد که کارهایش ناتمام به نظر می‌رسند، اما درعین‌حال گویی که به دقت و به کمال مطلوب رسیده‌اند.»

هشتمین بینال سوکل دو موند با عنوان «دوستان من خوش آمدید به نمایشی که هرگز پایان نمی‌یابد» به دلیل کرونا یک سال به تاخیر افتاده بود. تمرکز اصلی این رویداد ادغام شدن با فضای شهر است و در نتیجه سه موزه، یک دبیرستان سابق، یک کلیسا، پارک‌ها، ساختمان‌های عمومی و خصوصی به نمایشگاه تبدیل می‌شوند. به این وسیله با ایجاد تبادل بین نسل‌های مختلف هنرمندان بین‌المللی و همچنین ارتباط آثار تاریخی آرت پوورا با موقعیت‌های نوظهور، گذشته، حال و آینده را به هم پیوند می‌دهد. 

آرته پوورا Arte Povera جنبشی در هنر معاصر به معنای «هنر ضعیف» است که از اواخر دهه ۱۹۶۰ تا ۱۹۸۰ الهام‌بخش بسیاری از هنرمندان معاصر ایتالیا بود و پس از آن به سایر مناطق اروپا نفوذ کرد. این سبک در مقابل ذهنیت سنتی هنر و نگاه سلسله مراتبی به مواد قرار گرفت و به این ترتیب هر ماده ارزان و بی‌ارزش، یا طبیعی و روزمره، امکان استفاده در آثار هنری را پیدا کرد. 

دوسالانه سوکل دو موند  ۲۰۲۱ تا ٩ آبان (٣١ اکتبر) ادامه دارد.