به گزارش هنرآنلاین، دومین سالانه کاربردی‌های معناگرا از ۴ تا ۱۵ تیر ماه در تمامی گالری‌های خانه هنرمندان ایران میزبان مخاطبان و علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است.

در فراخوان دومین سالانه کاربردی‌های معناگرا که برگزاری آن را انجمن سفالگران ایران برعهده دارد، درباره ضرورت برگزاری این رویداد آمده است: سرامیک به دلیل گستره وسیع قابلیت‌ها و امکانات ذاتی خود، کاندیدای موفق تاریخی، امروزی و آتی زندگی انضمامی و مصرفی بشر است. قابل انکار نیست تولیدات سرامیکی جهان در قالب کاربردی‌ها، بخش مهمی از کل تولیدات را شامل می‌شود. انجمن هنرمندان سفالگر بر آن است تا با استمرار ایده نمایشگاهی «کاربردی‌های معناگرا» که دوره اول آن پیشتر برگزار شده است، در قالب نمایشگاهی سالانه و با هدف کشف ظرفیت‌های پیدا و پنهان کاربردی‌ها برای خلق آثار هنری، امکان تجلی بیشتر آن ظرفیت‌ها را فراهم آورد. شاید این مجال، فرصتی باشد برای تجربه تغییر وضعیت کاربردی اشیاء در زندگی مصرفی روزمره به وضعیت کاربردی آنها در خلق آثار هنری.

دبیر اجرایی دومین سالانه را شبنم عمانی و هیات انتخاب آثار و مشاوران هنری آن به ترتیب حروف الفبا بهزاد اژدری، رسول جلیلی، حمید شانس، هادی محبعلی و هیربد همت آزاد خواهند بود.

آیین افتتاحیه دومین سالانه کاربردی‌های معناگرا روز جمعه ۴ تیر از ساعت ۱۷ در گالری ممیز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند از آثار دومین سالانه کاربردی‌های معناگرا تا ۱۵ تیر همه روزه از ساعت ۱۴ تا ۲۱ در گالری‌های خانه هنرمندان ایران بازدید کنند.