به گزارش هنرآنلاین، کتاب «گزیده آثار حمیدرضا اندرز»، مجموعه‌ نقاشی‌ها و طراحی‌ها از سوی انتشارات خط و طرح که مدیریت آن را نویسنده و محقق هنری توکا ملکی به عهده دارد، منتشر شد. این کتاب دربرگیرنده‌ گزیده‌ای از آثار نقاشی و طراحی حمیدرضا اندرز از ۱۳۷۷ تا ۱۳۹۹، به همراه مقالاتی از رویین پاکباز، مهدی حسینی، هلیا دارابی و احمدرضا نوری است.

حمیدرضا اندرز متولد سال ۱۳۴۹، در رشته نقاشی از هنرستان هنرهای زیبای تهران دیپلم گرفت و دوره‌ لیسانس همین رشته را در دانشگاه آزاد گذراند. برای اولین بار در سال ۱۳۷۵ اثری از او در نمایشگاه گروهی گالری برگ به نمایش درآمد و از آن پس آثارش در چندین نمایشگاه گروهی دیگر در ایران، امارات، لبنان و امریکا به تماشا درآمده است.

اندرز اولین نمایشگاه انفرادی خود را در سال ۱۳۸۹ در گالری نار برپا کرد و در سال ۱۴۰۰ نیز نقاشی‌ها و طراحی‌هایش هم‌زمان با انتشار کتابی از او در گالری شیرین به نمایش درآمد.

رویین پاکباز، تاریخ‌نگار هنر می‌نویسد: «حمیدرضا اندرز در زمره‌ هنرمندانی است که به تعبیری با چشم نیمه‌باز به جهان می‌نگرند اما تجربه‌ بصری‌اش را با زبانی خاص بیان می‌کند. در دنیای تصویری او نور و سایه به سطوح دوبعدی تیره/روشن بدل شده‌اند، ابرهای آسمان به لکه‌های سفید تقلیل یافته‌اند، میوه‌ها و درختان حجم و وزنشان را از دست داده‌اند و در فضایی خالی و ساکن معلق‌اند، پدیداری هم‌زمان چیزهای دور و نزدیک هرگونه توهم عمق را زایل کرده است. اندرز در گرایش از محونمایی چیزهای واقعی به انتزاع شکل و رنگ در ترکیب‌بندی‌های سنجیده، بر اعتبار زیبایی شناسانه‌ی نقاشی‌اش افزوده است.»

کتاب «گزیده آثار حمیدرضا اندرز» دوزبانه (فارسی و انگلیسی) در قطع خشتی در ۱۵۶ صفحه‌ گلاسه با تیراژ ۵۰۰ نسخه و با قیمت ۳۵۰ هزار تومان از سوی انتشارات خط و طرح روانه‌ بازار نشر شده است.