به گزارش هنرآنلاین، مهدی شادی زاده دبیر جشنواره جایزه بین‌المللی «عکس۵» گفت: پوستر این جشنواره رونمایی شده است که طرح لوگوی پوستر از رضا بانگیز است. این طرح یک نقاشی از تک‌درخت روستای آرو است و یک مجسمه هم از این طرح ساخته شده که نماد جشنواره امسال است. زمانی که با رضا بانگیز درباره این طرح برای جشنواره صحبت کردیم چون کیفیت جشنواره را دید و علاقه خاصی به عباس کیارستمی دارد به همین دلیل موافقت خود را اعلام کرد.

دبیر جشنواره جایزه بین‌المللی «عکس۵» در ادامه بیان کرد: بعد از اینکه ایشان موافقت خود را اعلام کرد یک روز با هم به شهرستان آرو رفتیم و ایشان با فاصله‌ای که مدنظر خودشان بود نقاشی تک‌درخت را کشید که آن نقاشی تبدیل به یک مجسمه فلزی شد که نماد دومین دوره جشنواره جایزه بین‌المللی «عکس۵» است.

وی افزود: هر سال یکی از چهره‌های فرهنگی و هنری این کار را انجام می‌دهد و قرار است امروز در افتتاحیه مستندی از رضا بانگیز پخش شود که درباره عباس کیارستمی و مفهوم تک‌درخت معروف که این استاد بزرگ از این درخت عکاسی کرده صحبت می‌کند.

این مستندساز در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین امروز یک مستند از ژان میشل فرودون پخش می‌شود که اولین حضور ایشان در جشنواره‌های ایران به شکل مستند است و شامل ۲۰ دقیقه مستند می‌شود. موضوع مهم دیگر این است که امسال نمایندگان ۱۰ سفارت فرانسه، ایتالیا، نروژ، هلند، اکراین، هند، آلمان، رومانی و... در این مراسم حضور دارند و این اتفاق برای یک جشنواره مستقل اتفاق مهمی است.

وی تاکید کرد: امسال عکاسان برجسته‌ای از تمام دنیا از این جشنواره حمایت کردند که صحبت‌های هر کدام از این هنرمندان به صورت تیزر در افتتاحیه پخش می‌شود. امسال به خاطر حضور این هنرمندان شاخص و جایزه ویژه فوجی فیلم عکس‌های بسیار خوبی برای ما ارسال شد و همین موضوع انتخاب را برای داوران سخت کرده بود و نکته قابل‌توجه این است که در این دوره عکس‌های هنرمندان جوان در کنار عکس‌های هنرمندان برجسته جهان قرار گرفته است.

این هنرمند در پایان گفت: امروز در مراسم افتتاحیه سیاوش دمیریان و رضا پور خلیلی موسیقی زنده اجرا می‌کنند که بخش ویژه جشنواره امسال است. افتتاحیه جشنواره جایزه بین‌المللی «عکس۵» و بزرگداشت عباس کیارستمی امروز یکم تیرماه ساعت ۱۸ تا ۲۱:۳۰ در موزه سینما برگزار می‌شود.

عوامل این پروژه عبارت‌اند از: مهدی شادی زاده موسس، دبیر، عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره «عکس ۵»، علیرضا شادی زاده عضو شورای سیاست‌گذاری، فرهود نصیری عضو شورای سیاست‌گذاری و عکاس، لیلی گلستان عضو شورای سیاست‌گذاری، فیلیپ آیش هورن دبیر بخش بین‌الملل، مهسا سیاوشی مشاور هنری، سیاوش دمیریان مشاور هنری، پریا آیش هورن مشاور هنری، احسان محلوجی مدیر اجرایی، سیمین بایرامی مجری هنری، بیتا مشعشعی فکور مجری طرح، غزاله سعادتی مدیر روابط عمومی.