گروه تجسمی هنرآنلاین: ‌‌‌هفته هنر بروکسل ۲۰۲۱ در دو بخش آنلاین و حضوری در بلژیک در حال برگزاری است. در این رویداد ۱۴۰ گالری از کشورهای مختلف مشارکت دارند که در دو بخش آنلاین و آفلاین به ارائه آثار هنری می‌پردازند.

بخش حضوری هفته هنر بروکسل ۳ تا ۶ جون برگزار شد و بخش آنلاین آن که از ۱ جون آغاز شده است تا چهاردهم این ماه (۲۴ خرداد) ادامه دارد. گالری‌هایی در شهرهای مختلف جهان با مشارکت در هفته هنر بروکسل به نمایش آثار هنرمندان پرداختند و در بخش آنلاین نیز گالری‌های مختلف آثار هنرمندان را در سایت آرت‌سی به نمایش گذاشته‌اند.

گالری‌هایی از برزیل، کانادا، کلمبیا، کره جنوبی، ایرلند، ایتالیا، مکزیک، ترکیه، سوئیس، انگلستان، امریکا و... در این رویداد حضور دارند و از ایران نیز گالری محسن با نمایش آثاری از پنج هنرمند در بخش آنلاین این رویداد شرکت دارد. امیرحسین زنجانی، بهرنگ صمدزادگان، زهرا قیاسی، سیدمحمد مساوات و سمیرا هدایی هنرمندانی هستند که آثار آنها در آرت بروکسل به نمایش درآمده است.

علاوه بر این آثار تعدادی دیگر از هنرمندان ایرانی نیز از سوی گالری‌های خارجی در آرت بروکسل حضور دارد. در آنتورپ بلژیک، گالری اِوری‌دِی، اثری از مملی شفاهی و گالری پدرامی آثاری از رقیه نجدی و ناصر بخشی را نمایش داده است. گالری نو منز آرت در آمستردام هلند آثاری از سام سمیعی و گالری یان اوند یان در مونیخ آلمان آثاری از نوید نور را به نمایش گذاشته است.

بروکسل به یک قطب هنری معاصر تبدیل شده است و در قلب اروپا رویدادهای هنری برگزار می‌کند که به ساخت و کشف جریان‌های هنری و هنرمندان منجر می‌شود. آرت بروکسل فرصت مناسبی برای کشف و جست‌وجو در صحنه‌ هنری و فرهنگی اروپا و جهان است که توجه مجموعه‌داران، کارشناسان و هنردوستان از سراسر جهان را به خود جلب می‌کند.

تعداد زیاد مخاطبان هفته هنر بروکسل که هر سال به بازدید از آن می‌پردازند که باعث شده است این رویداد در رده‌های بالای رویدادهای بین‌المللی هنر قرار بگیرد. علاقه‌مندان برای بازدید از آرت بروکسل می‌توانند به این نشانی مراجعه کنند:

  www.artsy.net/fair/art-brussels-week-2021