به گزارش هنرآنلاین، اشکان قازانچایی دبیر سومین سالانه دیزاین روز سه شنبه در نشست خبری که با حضور عباد رضا اسلامی مشاور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس فرهنگسرای نیاوران و مهران میرحسینی مدیر گالری مجازی اعلان برگزار شد با تشریح روند برگزاری سومین نمایشگاه بین المللی سالانه دیزاین، گفت: اسفندماه سال گذشته فراخوان سومین نمایشگاه دیزاین منتشر شد و از آنجایی که در آخرین سال قرن هستیم، در شورای سیاست‌گذاری تصمیم گرفته شد نگاهمان به سمت تحول و امید برگردانیم از این رو این رویداد بزرگ هنری با شعار « تحول و امید» نام گرفت.

وی ادامه داد: بخش نخست فراخوان به طراحی پوستر ارتباط دارد و بخش دوم مختص موشن گرافیک (گرافیک متحرک) است.دبیر سومین نمایشگاه بین‌المللی سالانه دیزاین افزود: نمایشگاه این دوره به دو صورت مجازی و فیزیکی به نمایش در می‌آید.

او درباره تعداد آثار دریافتی هم اظهار داشت: در بخش پوستر و گرافیک متحرک بیش از ۶۰۰ اثر از ۲۷۲ هنرمند از ۳۲ کشور دریافت کردیم.

به گفته وی، پس از دو روز داوری ۸۸ پوستر و ۱۶ گرافیک متحرک (مجموعاً ۱۰۴ اثر) وارد نمایشگاه شد که از ۲۱ خرداد تا ۴ تیرماه به نمایش در می‌آید.

در ادامه این نشست مشاور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس فرهنگسرای نیاوران نیز با خیرمقدم به اصحاب رسانه و دیگر مدعوین حاضر در این نشست گفت: برگزاری سومین نمایشگاه بین المللی سالانه دیزاین را فرصت مغتنمی برای معرفی آثار هنری هنرمندان و ظرفیت های موجود آنها به دیگر ملل عنوان کرد و گفت:‌بسیار خرسندیم که در سومین دوره میزبان این رویداد بزرگ هنری در فرهنگسرای نیاوران هستیم.

عباد رضا اسلامی ادامه داد: تلاش فراوانی صورت گرفت تا رویکرد این فرهنسگرا براساس سیاستگذاری ریل گذاری شده پیش برود از این رو از هرنوع ایده و پیشنهادی در راستای ارتقا و رشد و شکوفایی هنر این مرزو بوم استقبال می کنیم.

وی در عین حال با اشاره به شیوع و همه گیری ویروس منحوس کرونا در سطح کشور و جهان،‌گفت: سومین نمایشگاه بین المللی سالانه دیزاین در شرایط بسیار ویژه  و حاد کرونا برگزار می شود که از این طریق بتواند سهمی کوچک در پر کردن اوقات نشاط و زندگی مردم ایفا نماید.

رئیس فرهنگسرای نیاوران با اشاره به ویژگیهای مختلف این رویداد بزرگ هنری ، مهمترین ویژگی این نمایشگاه را موضوع گرافیگ های متحرک عنوان کرد.

به گفته اسلامی حضور ۳۲ کشور در چنین نمایشگاهی نشانگر اقبال خوب این رویداد بزرگ هنری و بین‌المللی است. 

عباد رضا اسلامی در خاتمه ضمن قدردانی از همه دست اندرکاران برگزاری این نمایشگاه به ویژه معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد رودکی آقای افضلی، از آمادگی این فرهنگسرای برای میزبانی ۵ سال بعدی این نمایشگاه در آینده خبر داد.

رئیس فرهنگسرای نیاوران ابراز امیدواری کرد که با استقبال خوب از این نمایشگاه روز به روز شاهد رشد و شکوفایی از لحاط کیفیت  این رویداد بزرگ هنری در سطح داخلی و بین المللی باشیم.

مهران میرحسینی مدیر گالری مجازی اعلان هم در بخش دیگری از این نشست گفت: از سال ۹۸ سایت www.elanagi.com را راه‌اندازی کردیم تا از فضای مجازی برای امور هنری استفاده کنیم.

در پایان نشست، پوستر رویداد که توسط بابک صفری طراحی شده است، رونمایی شد.

سومین نمایشگاه بین المللی سالانه دیزاین، جمعه ۲۱ خرداد ماه ۱۴۰۰ با رعایت تمامی دستور عمل‌های بهداشتی در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران خواهد بود. همچنین به صورت آنلاین در سایت گالری مجازی اعلان به آدرس www.elanagi.com   قرار خواهد گرفت.