گروه تجسمی هنرآنلاین: نخستین آرت‌فر هنر مدرن و معاصر مِنارت ‌فر menart fair در پاریس در حال برگزاری است. این رویداد که بر هنر خاورمیانه و شمال آفریقا تمرکز دارد، با حضور ۲۲ گالری به معرفی هنرمندانی از کشورهای مراکش، الجزایر، تونس، مصر، سوریه ، لبنان، عراق، قطر و... پرداخته است. از ایران نیز گالری شیرین با نمایش آثاری از کوروش شیشه گران، هانیه دلکروا، حمید عجمی، کتایون روحی، سپهر بختیاری و فرناز ربیعی جاه حضور دارد.

خانم لور دهاتویل Laure d´Hauteville که به مدت ۲۵ سال در حال ساختن پل‌های فرهنگی بین شرق و غرب بوده و بنیانگذار چندین نمایشگاه هنر معاصر در بیروت، ابوظبی و سنگاپور است، با بنا نهادن منارت فر در پاریس فرصتی بی نظیر برای مجموعه داران اروپایی ایجاد کرده تا به کشف تنوع صحنه هنر معاصر خاورمیانه و شمال آفریقا بپردازند.

او درباره دلیل راه‌اندازی این رویدادهای هنری در این مناطق گفته است: آرت فر افراد زیادی را کنار هم جمع می‌کند و باعث تقویت گردشگری فرهنگی در این مناطق می‌شود. اما مهمتر از همه، این نمایشگاه‌ها یک روش عالی برای یادگیری درباره دیگران است. فکر می‌کنم ما درباره کشورهای خاورمیانه، افریقا و... اطلاعات کافی نداریم، بنابراین من می‌خواستم نشان دهم که یک خلاقیت و تنوع واقعی در این کشورها وجود دارد، نه فقط جنگ و ویرانی. خلق کردن به معنای زیستن است و این نوعی مقاومت برای هستی است.

اولین دوره منارت فر از ۲۷ تا ۳۰ می در عمارت خصوصی حراج خانه Cornette de Saint Cyr در پاریس برپاست.