گروه تجسمی هنرآنلاین: «شرط توحید» یکی از پنج تابلو نقاشی است که روح‌الامین قرارداد خلق آنها را با بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) بسته و با ابعاد ۳۶۰ در ۲۰۰ سانتیمتر بزرگ‌ترین این مجموعه آثار است. روح‌الامین که چندی پیش از سوی حوزه هنری هنرمند سال انقلاب هم نام گرفت، برای کشیدن روایت تصویری حدیث سلسله الذهب کمی کمتر از ۱۵۰ روز زمان صرف کرده است.

سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین رونمایی و جانمایی نخستین تابلو روح‌الامین در سرسرای وزارتخانه با اشاره به شان روایت حدیث سلسله الذهب گفت: آنچه آقای روح‌الامین خلق کرده، ما را به عمق تاریخ می‌برد و یک بعد از ابعاد هویتی و معنوی ما را در مناسبات ایران و اهل بیت علیهم‌السلام آشکار می‌کند. ایشان از تصویرگران و نگارگران خوب ایران در هنرهای مذهبی، آیینی، عاشورایی است و تصویرهایی ناب از هنر انقلاب خلق کرده است.

وزیر ارشاد در پایان سخنان کوتاه خود ابراز امیدواری کرد اثر فاخر و خوب «شرط توحید» خطی از خطوط اتصال به اهل ‌بیت(ع) به ویژه امام رضا(ع) باشد. در این مراسم سیدمحمدمجتبی حسینی، معاون امور هنری وزیر ارشاد و برخی دیگر از مدیران وزارتخانه هم حضور داشتند.

Amin2

Amin1