گروه تجسمی هنرآنلاین: مژه آصف جاه، نامزد دریافت جایزه The WERK. STOFF Prize در سال ۲۰۲۱ شد. این جایزه که ویژه رشته نقاشی است هر سه سال یک بار به هنرمندی اهدا می‌شود که در آلمان زندگی می‌کند.

بنیاد فرهنگی آندریاس فلگر و انجمن هنری هایدلبرگر، جایزه WERK. STOFF را با این هدف ایجاد کرده‌اند که بتواند هنرمند برنده را در مرحله کار فشرده یاری کرده و کمک کند او به طور کامل بر پیشرفت هنری خود متمرکز شود.

جایزه WERK. STOFF نقاشی را به عنوان یک مفهوم باز درنظر می‌گیرد، چیزی فراتر از مفهوم نقاشی روی بوم. در این رویداد به شیوه‌های نقاشی معاصر توجه می‌شود که رپرتوار، مواد و نقوش را گسترش می‌دهد و جهان‌های بصری را با فرهنگ‌ها، علوم و فضاهای دیگر پیوند می‌دهد و به این صورت رسوم متداول در مورد نقاشی را نقض می‌کند. به این ترتیب، این جایزه بر چندصدایی رسانه تأکید دارد، که نشان دهنده تحول مداوم تولید هنری و تنوع تجربه در جهان است و به افزایش آگاهی عمومی از طریق نقاشی به عنوان رسانه کمک می‌کند.

نامزدهای دریافت این جایزه توسط پنج کارشناس انتخاب می‌شوند و ابتدا نمایشگاهی از آثار پنج هنرمند نامزد شده برگزار می‌شود. پس از معرفی برنده و اعطای جایزه ۱۰۰۰۰ یورویی، یک نمایشگاه انفرادی همراه با چاپ کاتالوگ برای برنده جایزه در سال ۲۰۲۲ در هایدلبرگر کانستوراین برگزار می‌شود.

در سال 2021 علاوه بر مژه آصف جاه، بردلی دیویس از انگلستان، آدا ون هوربکه از بلژیک، ورونیکا هیلگر از آلمان و آنا اسلوبودنیک از روسیه نامزدهای دریافت این جایزه هستند.

علاقه‌مندان برای دیدن نمونه آثار این هنرمندان می‌توانند به این نشانی مراجعه کنند:

https://www.af-kulturstiftung.de/nominierte-kuenstlerinnen/