به گزارش هنرآنلاین، مهدی شادی‌زاده عکاس، مستند ساز و دبیر جشنواره جایزه «عکس ۵» گفت: تهران فوکا یکی از نمایندگی‌های فوجی فیلم است که قرار است در جشنواره بین‌المللی جایزه «عکس۵» حضور داشته باشد و برای اولین بار است که این همکاری بین فوجی فیلم با یک جشنواره اتفاق می‌افتد. در نتیجه بخشی را با عنوان جایزه ویژه فوجی فیلم به این جشنواره اضافه کردیم.

وی در ادامه بیان کرد: به احتمال زیاد همکاری با فوجی فیلم در دوره های بعدی این جشنواره ادامه خواهد داشت و قرار است فوجی فیلم در این دوره یک دوربین را به برترین عکس از نظر تکنیک اهدا کند.

دبیر جایزه بین المللی «عکس۵» خاطرنشان کرد: خوشبختانه طی جلساتی که با مدیران محترم فوجی فیلم داشتیم به نتیجه‌های مشترکی رسیدیم و این همکاری شکل گرفت. افتتاحیه جشنواره بین‌المللی جایزه «عکس۵» همزمان با سالروز تولد عباس کیارستمی یکم تیر در موزه سینما برگزار می‌شود که بخش جایزه فوجی فیلم به بخش‌های جایزه ویژه گلستان و بلوراینو اضافه شده است.

عوامل این پروژه عبارتند از: مهدی شادی زاده موسس، دبیر، صاحب امتیاز، عضو شورای سیاست گذاری جشنواره «عکس ۵»، علیرضا شادی زاده عضو شورای سیاست گذاری و صاحب امتیاز، فرهود نصیری عضو شورای سیاست گذاری، صاحب امتیاز و عکاس، فیلیپ آیش هورن دبیر بخش بین الملل، مهسا سیاوشی مشاور هنری، سیاوش دمیریان مشاور هنری، پریا آیش هورن مشاور هنری، احسان محلوجی مدیر اجرایی، سیمین بایرامی مجری هنری، بیتا مشعشعی فکور  مجری طرح، غزاله سعادتی مدیر روابط عمومی.