گروه تجسمی هنرآنلاین: در طول برگزاری نمایشگاه چند مهمان ویژه از جمله آقایان سعید امدادیان، سالار احمدیان، جهانبخش نظام و علیرضا پویا، محسن زارع معاون فرهنگی ورزشی شهرداری کرج، مهندس اصغر نصیری قائم‌مقام رئیس سازمان فرهنگی شهرداری، دکتر میرابراهیم صدیق عضو شورای اسلامی البرز و مهندس آرش یگانه، شهردار منطقه 9 کرج برای بازدید از این رویداد حضور داشتند.

مهم‌ترین اتفاق در این رخداد بهره‌گیری از هنرمندانی است که تقریبا هم‌دوره هستند و فراز و نشیب سنی و کاری در آن‌ها کمتر به چشم می‌خورد. هنرمندان شرکت‌کننده در این نمایشگاه به ترتیب سلیمه افسری، پدرام جوانی، لیدا پولکی، مریم قزوینه، پوریا صحنه، فاطمه صالحی، شیوا خدیویان، سترگ رضایی، فاطمه رضایی، پریا مالمیر، افسانه غفوری، شروین کندری، هدیه توتونچیان، آذین ذوالفقاری، شقایق کندری، مهسا کیالها، ندا صمدی، سوده محمدی، محسن حصاری، فریبا بهمنی، حسین خوشرفتار، امیرحسین مولایی، فرشته همتی، الیکا موسی‌نژاد، سحر خسروی، ساجده رحمتی، معصومه محمدی، زهرا ذوالفقاری، سمیه آهاری و حبیب حیدری هستند.

این رویداد برگ‌های مختلف و متفاوتی از تاریخ هنر را در خود جای داده ‌است که آن را در تفاوت رویکرد و نگرش هنرمندان می‌توان دید. از دیگر مزایای این سالانه آزاد گذاشتن دست هنرمندان در اندازه و اجرای اثر است. به عبارتی نبود استیتمنت در اینجا یک مزیت به شمار می‌رود و ذهن مخاطب را به چالش می‌کشد تا بیشتر به کند و کاو فرایندهای بصری و اجرایی موجود در آثار بپردازد.

مهم‌ترین عامل در چرخش نگاه مخاطب چیدمان و نورپردازی درست است که در وهله نخست باید از رئیس مجموعه نگاره پارسیان استاد مصطفی آقامیری و گالری‌گردان مریم جعفری به خاطر فراهم آوردن و ایجاد یک فضای مناسب برای نمایش آثار قدردانی کرد. زیرا از معدود گالری‌های استان البرز به شمار می‌رود که دارای استانداردهای اولیه درست برای نمایش آثار است. در ادامه چیدمان حرفه‌ای و هنرمندانه در این رویداد که احسان نصری انجام داده است. روند اجرایی به شکلی پیش رفته که گویی مخاطب با یک اثر هنری کامل به شکل پازل مواجه می‌شود و این حس را القا می‌کند که هر نقاشی روی دیوار تکه‌ای از این پازل را تشکیل می‌دهد.

این سالانه همچون نمایشگاه‌های دیگر از سه دسته مختلف تشکیل شده که با تفکیک کردن آن به نسبتا حرفه‌ای، خوب و متوسط خلاصه می‌شود اما آنچه‌ فرایند بصری نمایشگاه را جذاب‌تر می‌کند نحوه کنار هم قرار گرفتن این حجم از تضاد اجرایی بدون آسیب رساندن به یکدیگر است. به عبارتی چشم مخاطب دچار تردید در دیدن آثار نمی‌شود و هر اثر را تنها در چارچوب بصری خودش به صورت مجزا مورد بررسی و تحلیل قرار می‌دهد. این نحوه چیدمان در ارزش‌گذاری آثار نقش بسزا دارد. با این حال باید در نظر داشت که در هر نمایشگاه نقاشی کمی و کاستی‌هایی هم به چشم می‌خورد.

بهتر است اگر در نمایشگاه آثار طراحی، تصویرسازی و نقاشی وجود دارد نام هر سه در پوستر ذکر شود زیرا هر سه هنرهای مجزا و در عین حال به هم وابسته و پیوسته هستند، همچنین در این سلانه بهتر بود هنگام قیمت‌گذاری گالری‌دار و هنرمند با هم به توافق می‌رسیدند و صرفا هنرمند به تنهایی اثرش را قیمت‌گذاری نمی‌کرد زیرا هیچ‌یک از هنرمندان این نمایشگاه جزو پیشکسوتان و مدعوین محسوب نمی‌شوند و قشر جوان رو به پیشرفت هستند. اگر این روند درست پیش می‌رفت مخاطب و خریدار با قیمت حقیقی آثار مواجه می‌شدند.

اولین سالانه نقاشی نگاره پارسیان روز جمعه 15 اسفند افتتاح شد و تا دوشنبه 25 اسفند به نشانی کرج، پلازادگان، به سمت خیابان شهید مطهری، خیابان شهید ساوجی، ساختمان آریا، طبقه هفت، واحد 13، گالری نگاره پارسیان از ساعت 16 تا20 برپاست.