به گزارش هنرآنلاین، به دنبال امضای توافقنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش، نشستی با حضور سید مجتبی حسینی، معاون امور هنری، علیرضا کمره‌ای، معاون متوسطه آموزش و پرورش، علی‌اکبر صفی‌پور، مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری معاونت امور هنری و سیدمصطفی آذرکیش، مدیر کل دفتر آموزش متوسطه فنی، حرفه‌ای و کاردانش برگزار شد.

سیدمجتبی حسینی، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست گفت: پیرو توافق‌نامه وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش و با توجه به ضرورت و اهمیت توسعه کمی و کیفی آموزش هنر و هنرستان‌های هنرهای زیبا،‌ همکاری و تعامل دو وزارتخانه در توسعه آموزش هنر مؤثر است. هنرستان‌های هنرهای زیبا به عنوان مراکز آموزشی تخصصی هنر،‌ جایگاه مهمی دارند و در این دوره، توسعه هنرستان‌ها در سراسر کشور مورد توجه است و در حال حاضر، ۵۰ هنرستان هنرهای زیبا در کشور فعالیت دارند که ۱۰ هنرستان در سه سال اخیر راه‌اندازی شده و تنها دو استان در کشور،  فاقد هنرستان است. افزایش هنرستان‌ها در استان‌های مختلف،‌ فضایی را برای بهره‌مندی نوجوانان به آموزش هنر در سراسر کشور فراهم می‌کند.

حسینی در ادامه گفت: نگاه تخصصی و جامع و بروز در کتاب‌های درسی هنر و آموزش هنر ضرورت دارد که با همکاری وزارت آموزش و پرورش، این موضوع پیگیر می‌شود.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همچنین بر ضرورت توجه بیشتر و کارشناسی به هنر در مدارس، از پایه ابتدایی تأکید کرد.

علیرضا کمره‌ای، معاون امور متوسطه آموزش و پرورش نیز در این جلسه گفت: وزارت آموزش و پرورش با توجه به قوانین، آمادگی دارد برای توسعه هنرستان‌های هنرهای زیبا و همچنین در زمینه به‌روزرسانی منابع آموزشی کتب درسی هنر، پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

علی‌اکبر صفی‌پور، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری در این جلسه گفت: در سه سال اخیر، 10 هنرستان جدید در استان‌های مختلف راه‌اندازی شده و سعی شده عدالت آموزشی در زمینه هنرستان‌های هنرهای زیبا و آموزش هنر دنبال شود. امیدواریم در همکاری مشترک با حمایت آموزش و پرورش، هنرستان‌های هنرهای زیبا افزایش یابد و در دو استان فاقد هنرستان در آینده نزدیک،‌هنرستان هنرهای زیبا راه‌اندازی شود.

صفی‌پور در ادامه گفت: در زمینه برنامه‌‌ریزی برای کتب درسی مورد نیاز هنر در هنرستان‌های هنرهای زیبا، فنی و حرفه‌ای و کاردانش نیز تعامل دو وزارتخانه می‌تواند موثر باشد.

صفی‌پور ادامه داد: کارگروه‌ همکاری و نظارت بر اجرای توافق‌نامه همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش، به منظور پیگیری مورد توافق و اجرایی شدن آن تشکیل شده است.

سیدمصطفی آذرکیش، ‌مدیرکل دفتر آموزش متوسطه، فنی حرفه‌ای و کاردانش نیز در این نشست گفت: هنرستان‌های هنرهای زیبا در گروه هنرستان‌های وابسته از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اداره می‌شوند و توسعه کمی و کیفی هنرستان‌ها در تعامل دو وزارتخانه پیگیری می‌شود.