سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه "پرستار" به مناسبت تجلیل از جامعه پزشکی و کادر درمان، به صورت مجازی توسط گالری شیث در حال برگزاری است. شیث یحیایی مدیر این گالری در گفت و گو با هنرآنلاین درباره شکل‌گیری این نمایشگاه گفت: ایده این کار اسفندماه سال گذشته و هم‌زمان با شیوع کرونا به ذهنم رسید. با توجه به مشکلاتی که برای کادر درمان پیش آمده بود و باعث شد عده‌ای از پزشکان و پرستاران را از دست بدهیم، احساس کردم از خودگذشتگی این افراد را می‌توانیم با زبان هنر گرامی بداریم.

یحیایی ادامه داد: هدف من این بود که این رویداد در سطح وسیع و همراه با سایر مراکز هنری انجام شود، اما متاسفانه با ما همکاری نشد و در نهایت تصمیم گرفتیم این کار را در نگارخانه شیث انجام دهیم. پس از اعلام فراخوان نمایشگاه، آثار متعددی به دستمان رسید و در نهایت 10 هنرمند را برای شرکت در نمایشگاه انتخاب کردیم که آثارشان بیانگر موضوع روز بود و توانسته بودند احساس درونی خود را با قلم و رنگ به تصویر بکشند. البته این نمایشگاه نتوانست نظر مرا تامین کند زیرا خدمات کادر درمان آن‌قدر عظیم است که این نمایشگاه باید در ابعاد بسیار وسیع‌تری شکل می‌گرفت.

او درباره مجازی بودن این نمایشگاه گفت: با توجه به دغدغه‌ای که نسبت به شیوع بیماری کرونا داریم، نمی‌خواستیم با برگزاری نمایشگاه حضوری حتی یک نفر به بیماری مبتلا شود. بنابراین نمایشگاه را به صورت مجازی برگزار کردیم و قصد داریم کتابی از این آثار منتشر کنیم. همچنین در حد توان خود این آثار را خریداری می‌کنیم تا به مراکز مورد نظرمان اهدا کنیم.

گفتنی است نمایشگاه پرستار" تا 15 بهمن در سایت گالری شیث به نشانی http://sheissgallery.com/index.php/fa/nsmsyeshgahe-parastar برپاست. شبنم آدبر، نیلوفر ساسانی، شه گل صفر زاده، مریم نقیبی، مژده افخمی، مینا حکیم، فاطمه خامسی، هانی نجم، روحا تیموری و پریا مالمیر هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه هستند.