به گزارش هنرآنلاین، هیربد همت آزاد دبیر این دوره از دوسالانه سرامیک در خصوص آخرین شرایط برگزاری اختتامیه دوسالانه سرامیک گفت: بخشی از اختتامیه حضوری خواهد بود که با رعایت پروتکل های بهداشتی و با یک سوم ظرفیت محل برگزاری و با حضور مسئولان و هیات داوران و شورای سیاستگذاری دوسالانه، هنرمندان(بدون همراه)، برگزیدگان خواهد بود.

وی ادامه داد: فیلم این اختتامیه که جمعه 10 بهمن ساعت 4 بعد از ظهر برگزار می شود نیز ساعت 19 از طریق اینستاگرام و آپارات برای علاقمندان پخش خواهد شد.

همت آزاد بیان کرد: یک فیلم 35 دقیقه ای تهیه شده است که شامل پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت هنری و رئیس مرکز هنرهای تجسمی است به همراه گزارش تصویری از روند برگزاری دوسالانه از زمان شکل گیری تا نمایش آثار و داوری که بعد از اختتامیه از رونمایی از کتاب و اهدای جوایز در فضای مجازی پخش می شود.

به گفته وی در اختتامیه از سه برگزیده و 7 نفر تقدیر خواهد شد.

دبیر یازدهمین دوسالانه سرامیک گفت: همچنین در مراسم اختتامیه از ماکت کتاب این دوسالانه که کیانوش غریب پور زحمت تهیه آن را کشیدند نیز رونمایی می شود.

وی درباره امکان خرید آثار برگزیده این دوسالانه نیز گفت: ما دوست داریم ساز و کاری بگذاریم تا آثار برگزیده خریداری شود و پولی به هنرمندان برسد اما واقعیت این است که این روزها وضعیت مالی دولت اصلا خوب نیست. امیدواریم بتوانیم در فرصت مناسبی اکسپویی برای این منظور استفاده کنیم.

به گزارش روابط عمومی یازدهمین دوسالانه سرامیک، در ابتدا برای این دوسالانه حدود 800 تصویر اثر به این دبیرخانه ارسال شد که حدود 180 اثر در مرحله اول انتخاب شدند و  یک فرصت یک ماهه ای به هنرمندان داده شد تا اصل آثار برسد و داوری نهایی از روی اصل اثار صورت گرفت. در نهایت نیز 10 آبان ماه از 94 اثر از 87 ‌هنرمند راه یافته به دوسالانه ‌به صورت مجازی در فرهنگسرای نیاوران رونمایی شد و قریب به یک ماه این نمایشگاه برای بازدید حضوری با رعایت پروتکل ها و همچنین بازدید مجازی برپا بود.