سرویس معماری هنرآنلاین: اولافور الیاسون (Olafur Eliasson)-هنرمند دانمارکی-ایسلندی- از اثر جدیدش که از موج‌های رودخانه شیکاگو و دریاچه میشیگان‌ الهام گرفته 12 ژانویه با عنوان "دیواره موج اتمسفر" در پایه برج ویلیس شیکاگو  رونمایی کرد.

اینستالیشن"دیواره موج اتمسفر" از هزار و 963 کاشی با رنگ‌های نارنجی، آبی و سبز که با استیل روکش شده و بر پایه کاشی‌کاری چندضلعی، طراحی شده است. ظاهر این کاشی‌ها براساس نور خورشید، زمان و موقعیت بیننده تغییر شکل می‌دهند.

اولافور الیاسون گفته است: "آب و هوای غیرقابل‌ پیش‌بینی میشیگان الهام‌بخش من در طراحی این اثر بوده است. در "دیواره موج اتمسفر" ظواهر با توجه به موقعیت شما و در طول روز و سال تغییر می‌کند. چیزی که ما می‌بینیم به دیدگاه ما بستگی دارد: با شناخت و درک موضوع ما می‌توانیم واقعیت را تغییر دهیم."

اولافور الیاسون برای هنر اینستالیشن و خلق مجسمه‌های بزرگ معروف است و در آثارش حرکت، تجسم خلاق و احساسات هنرمند جریان دارد. هنر برای او یک ابزار حیاتی برای تبدیل تفکر به یک حرکت جدید درجهان است.

اولافور الیاسون

فعالیت‌های اولافور الیاسون محدود به موزه و گالری نیست. او فعالیت خود را از طریق پروژه‌های معماری، مداخلات در فضای شهری، آموزش هنر، سیاست‌گذاری و مسائل مربوط به پایداری و تغییرات آب و هوایی در حوزه عمومی دنبال می‌کند.

اولافور الیاسون طی اجلاس اقدامات آب و هوایی سازمان ملل در سال 2019 به عنوان سفیر حسن نیت سازمان ملل انتخاب شد.