سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه آثار ملک رسولی با عنوان "مشق نگارگری" در نگارخانه هفت ثمر برپاست. رسولی در گفت و گو با هنرآنلاین درباره فعالیت‌های هنری خود گفت: رشته تحصیلی من علوم سیاسی بود، اما به هنر علاقه داشتم و ابتدا نقاشی را با کارهای مدرن آغاز کردم، اما احساس می‌کردم که این کارها پاسخگوی نیاز روحی من نیست. پس از آن به کاشی نگاری پرداخته و بعد به نگارگری رو آوردم.

رسولی ادامه داد: در هنرهای سنتی مانند خوشنویسی و نگارگری، برای آموختن اصول کار باید به صورت مداوم از روی آثار قدما مشق کنید تا بتوانید نکات مختلف راجع به قلم‌گیری رنگ گذاری و... را یاد بگیرید. در طول مشق کردن همه این نکات را می‌آموزید و بعد می‌توانید خلاقیت‌هایی در این زمینه داشته باشید. در یک سال اخیر با توجه به تعطیل شدن بسیاری از فعالیت‌ها و کلاس‌های آموزشی، من به صورت مداوم آموخته‌های قبلی را تکرار می‌کردم تا دچار فراموشی نشوم. پس از آن مجموعه جالبی فراهم شد و تصمیم گرفتم این آثار را با دیگران تقسیم کرده و آنها را به نمایش بگذارم.

رسولی ادامه داد: برای این نگارگری‌ها از منابعی مانند شاهنامه شاه طهماسبی، خمسه نظامی و آثار رضا عباسی استفاده کردم. اما ابعاد نگارگری‌ها را بزرگ‌تر کردم تا بهتر بتوانم به جزئیات پرداخته و آنها را نمایش دهم. در این مجموعه سعی کردم اصالت کار را حفظ کنم و تا حد امکان به نوع خطوط و رنگ گذاری‌ها وفادار باشم و به ندرت نظر شخصی خود را وارد کار کردم.

 او با بیان اینکه در این روزگار کمتر کسی به نگارگری می‌پردازد، گفت: این تصاویر مجموعه‌های فراموش شده‌ای هستند که در زندگی مردم ایران حضور داشتند اما الان کمتر دیده می‌شوند. در این آثار داستان و احساس وجود دارد و دیدنشان می‌تواند برای مخاطبان همچنان جذاب باشد، به ویژه وقتی که روایت پشت آن را بدانند. نگارگری‌ها تاریخ زنده ما هستند و می‌توانند اطلاعات زیادی درباره تاریخ و فرهنگ این سرزمین به ما بدهند. نگارگری گنجینه‌ای است که جا دارد کارهای زیادی روی آن انجام شود.

 رسولی با اشاره به علاقه خود به متون کهن گفت: احساس می‌کنم که در زندگی امروزی و در اطراف ما هیچ‌چیز جذابی وجود ندارد که بتواند مرا به آرامش برساند. بنابراین تنها کاری که می‌توانم بکنم این است که به کتاب‌ها پناه ببرم و تصاویری را ببینم که حاوی آرامش و اطمینان به نیروی برتر است. به همین دلیل نگارگری برایم جذاب است و قصد دارم این کار را ادامه دهم. در این مجموعه تفکرات شخصی من دخیل نبوده است و سعی داشتم شناخت بیشتری در این زمینه به دست بیاورم زیرا فکر می‌کنم این مسیر همچنان راه زیادی برای پیمودن و در آینده نیز می‌توانم نظرات خود را به آن اضافه کنم.

نمایشگاه آثار ملک رسولی تا 24 دی در نگارخانه هفت ثمر به نشانی خیابان مطهری، خیابان کوه نور، کوچه پنجم، شماره 8 برپاست.