سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه آثار ژاله اکبری با عنوان "میان" در گالری این جا برپاست. اکبری در گفت‌وگو با هنرآنلاین با بیان اینکه آثار این مجموعه با رنگ‌روغن روی بوم و یا ترکیب زغال و رنگ‌روغن سیاه روی مقوا شکل گرفته‌اند، گفت: حدود ۲ سال پیش در پارک شهر تهران از آب‌نماها عکاسی کردم و با توجه به جذابیتی که این تصویر برایم داشت پس از مدتی تصمیم گرفتم آن را نقاشی کنم. در همان زمان مسائل مختلفی پیش آمد و شرایط دست به دست هم داد که بتوانم بیشتر از ذهن خود در کارهایم استفاده کنم. تا پیش از آن در کارهای خود بیشتر از تصاویری که عکاسی کرده بودم استفاده می‌کردم و به بازنمایی آن تصاویر همراه با برداشت شخصی خود می‌پرداختم، اما در این مجموعه تخیل و فضای ذهنی من بیشتر وارد آثار ‌شد. به این ترتیب تصویر حوض یا آب‌نما را از روی عکس اصلی برمی‌داشتم اما فضاسازی اطراف آن کاملاً ذهنی بود.

اکبری ادامه داد: دیدن حوض پارک‌ها همیشه توجهم را جلب می‌کرد و جریان آب فواره‌ها که مدام تکرار می‌شود و هیچ‌وقت به پایان نمی‌رسد برایم جذاب بود. این موضوع مانند بسیاری از مسائل دیگر در زندگی ماست که دائماً بدون هیچ تغییری تکرار می‌شوند. در شروع این مجموعه بیشتر توجه من به فرم حوض‌ها و فواره‌ها بود اما در ادامه فضایی که به واسطه آن حوض و آب‌نما به وجود آمده بود و سکوت و خلوت آن برایم اهمیت بیشتری پیدا کرد. ممکن است در همه این آثار حوض وجود داشته باشد اما تاکید من بر روی فضایی است که به واسطه آنها به وجود آمده است.

 اکبری افزود: نکته‌ای که در پیش بردن این مجموعه نقش زیادی داشت آن بود که سال گذشته برای اولین بار ساعت‌های زیادی در کارگاه خود تنها بودم و این خلوت باعث شد با تمرکز بالاتری کار کنم و به نتایج خوبی برسم. زمانی که نقاشی می‌کردم به این فکر نبودم که چه حس و حالی را می‌خواهم منتقل کنم، اما وقتی که این کارها را انجام دادم متوجه شدم شبیه همان حس و حالی است که خودم زمان تجربه می‌کردم. آن خلوت خوشایندی که داشتم باعث شده بود تغییر اساسی در کارهایم به وجود بیاید و فضای گرگ و میشی که در این تابلوها وجود دارد و زمان نامشخص آن‌ها شباهت زیادی به شرایطی که تجربه می‌کردم دارد.

او درباره متریال کار خود گفت: در زمان کار مواد مختلف را امتحان می‌کنم و به نظرم به جز هارمونی رنگ‌ها و تیره و روشنی آنها، نکاتی مانند جنس رنگ و بافت آن نیز می‌تواند تاثیر زیادی در یک نقاشی داشته باشد. در این مجموعه تعدادی از کارها سیاه و سفید است زیرا حس می‌کردم به این ترتیب تاثیرگذاری آنها بیشتر از زمانی است که رنگی باشند. استفاده از زغال نیز امکاناتی را به من می‌داد که با هیچ ماده دیگری نمی‌توانستم به دست بیاورم. تعداد دیگری از آثار این مجموعه نیز با رنگ‌روغن کار شده‌اند و برای رسیدن به بافتی که مورد نظرم بود بر روی قسمت‌هایی از تابلوها سنباده زده‌ام تا به حس مورد نظر من نزدیک‌تر شود.

نمایشگاه آثار ژاله اکبری تا ۱۹ دی در گالری این جا به نشانی خیابان کریم‌خان زند، میرزای شیرازی، شماره ۹۵ برپاست.