به گزارش هنرآنلاین، سعید فرجی، فرهاد سلیمانی و  روح الله وحدتی " روایت سرباز " را به دبیری حمید فروتن داوری می‌کنند.

فروتن، دبیر مسابقه عکس "روایت سرباز"، جایزه عکس بنیاد رودکی، از عکاسان با سابقه کشور و رئیس هیات مدیره انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران است.

وی فیلمبرداری و عکاسی را اوایل دهه شصت در انجمن سینمای جوان فرا گرفت و از سال ۱۳۷۱ به عنوان تصویر بردار در گروه تلویزیونی جهاد مشغول به کار شد و همزمان در نشریات جهاد دانشگاهی (ورزش دانشگاه انقلاب - هفته نامه بازار کار و... ) به عنوان عکاس خبری فعالیت می‌کرد.

فروتن در ادامه فعالیت حرفه‌ای عکاسی خبری خود را در سال ۱۳۷۸ با تولد خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و راه‌اندازی سرویس عکس آن آغاز و چند سال بعد سرویس عکس خبرگزاری قرآنی (ایکنا) را نیز راه‌اندازی کرد.

وی دانش‌آموخته رشته سینما و کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی، برگزیده ۲ دوره جشنواره مطبوعات در گرایش عکاسی خبری است و جوایز چندین نمایشگاه گروهی و جشنواره‌های داخلی را نیز دریافت کرده است. کتاب عکس امام زاده‌های دارالخلافه از آثار وی است.

فرهاد سلیمانی دانش آموخته دانشگاه هنر تهران در رشته عکاسی است که از سال 1368 به صورت رسمی تا سال 1380 به عنوان عکاس مطبوعات فعالیت داشته است.

همچنین از سوابق وی می‌توان، نایب رییسی انجمن صنفی عکاسان مطبوعات در سال 1379 تا1381، عضویت در هیأت علمی دانشگاه هنر تهران، مدیر گروهی عکاسی دانشگاه هنر تهران، مدرس عکاسی در دانشگاه از سال1371  تا کنون، عضویت در هیات مؤسس انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس درسال 1380  و همکاری در تدوین کتاب‌های عکس دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را نام برد.

سعید فرجی، عکاس و مستندساز دارای مدرک کارشناسی ارشد عکاسی(درجه دو هنری) و دانش آموخته مدرسه سینما است؛ وی ضمن تألیف کتاب‌های عکس‌‌: "تبادل/ لبنان" ،  "دیار نزدیک/ ایران" ،  "سفر به موگادیشو/ سومالی" ، ۴ مستند عکاسی زیر آتش، جهان اکثریت، سفر به موگادیشو و میرزا جواد را کارگردانی کرده است.

همچنین وی 20 سال سابقه عکاسی از جنگ و صلح در بیش از ١۵ کشور و عکاسی جنگ‌‌های لبنان، لیبی، عراق و جنگ داخلی در سومالی را در کارنامه کاری خود دارد.

روح‌اله وحدتی دارای مدرک کارشناسی عکاسی دانشگاه هنر تهران است که در سال جاری به عنوان عکاس برگزیده در بخش مجموعه پرتره چهارمین دوره نشان عکس سال مطبوعات ایران معرفی شده است. همچنین در سوابق کاری وی دبیری عکس خبرگزاری ایسنا در مشهد، عضویت در هیأت داوری جشنواره‌های متعدد و مسابقات عکاسی، شرکت در  نمایشگا‌ه‌های گروهی داخلی و خارجی، برگزاری ورکشاپ‌های گوناگون در زمینه عکاسی و مالتی مدیا مشاهده می‌شود.

وی از سال ۱۳۸۳ به عنوان عکاس خبری و از سال ۱۳۷۹ به عنوان عکاس مستند به فعالیت خود ادامه داده است.

گفتنی است مسابقه عکاسی "روایت سرباز" در پاسداشت نام، یاد و راه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به همت بنیاد رودکی و به منظور ادای دین جامعه هنری کشور به این شهید والا مقام در اولین سالگرد معراج ایشان برگزار می شود.