سرویس تجسمی هنرآنلاین: یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران در فرهنگسرای نیاوران برپاست. رقیه اسدی از شرکت‌کنندگان این دوسالانه در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره فعالیت‌های هنری خود گفت: من کارشناسی هنر اسلامی را با گرایش شیشه و کارشناسی ارشد را با گرایش سرامیک در دانشگاه هنر اسلامی تبریز گذرانده‌ام و از سال ۹۴ با همسرم یک کارگاه سرامیک تأسیس کردیم و در زمینه پرسلان و آثار با درجه پخت بالا فعالیت می‌کنیم.

اسدی ادامه داد: اثری که در دوسالانه سرامیک ارائه کرده‌ام "خانواده" نام دارد و یک مرغ و خروس و جوجه را به عنوان خانواده‌ای نشان داده‌ام. نکته مهم کارم این است که همان‌گونه که با کاغذ پاره یا مقوا می‌توان حجمی را ساخت، من هم قصد داشتم با گِل این حس را نشان دهم و به نظر می‌رسد حجم‌ها با ورقه‌های گِل پاره شده ساخته شده‌اند. به‌طورکلی روش کار من این است که برای طراحی آثار وقت زیادی می‌گذارم اما برای اجرای آنها به شیوه‌ای سریع و راحت کار می‌کنم.

رقیه اسدی

او درباره برگزاری دوسالانه سرامیک گفت: به نظر من اتفاق خوبی در این شرایط بود زیرا شیوع کرونا و جوی که به وجود آورده بود باعث شد ما از فضای هنری فاصله بگیریم، اما این رویداد انگیزه انجام کار هنری و ارائه آن را در ما ایجاد کرد و شخصاً برای من این دوسالانه موقعیت خوبی بود.

 اسدی ادامه داد: در بازدید از نمایشگاه ایراد بزرگی توجه مرا به خود جلب کرد که احساس می‌کنم لازم است در دوره‌های بعدی دوسالانه به آن توجه شود. در حوزه سرامیک با توجه به تنوع بسیار زیادی که در تکنیک، استفاده از مواد، درجه پخت آنها و... وجود دارد، در رویدادهای بین‌المللی معمولاً در کنار آثار اطلاعاتی در این زمینه ارائه می‌شود، اما در این نمایشگاه هیچ اطلاعاتی درباره ویژگی‌های فنی کار هنرمندان ارائه نشده بود. من چون در زمینه پرسلان کار می‌کنم همیشه پیگیر این هستم که بدانم چه افراد دیگری در این زمینه مشغول فعالیت هستند، اما در این نمایشگاه با توجه به عدم وجود اطلاعات کافی نتوانستم به چنین نکاتی دست پیدا کنم.

گفتنی است، بازدید مجازی یازدهمین دوسالانه سرامیک از طریق این لینک قابل‌دسترسی برای عموم است.