سرویس تجسمی هنرآنلاین: مریم مجد در گفت‌وگو با هنرآنلاین با اشاره به لغو برگزاری تیرآرت در سال جاری گفت: ابتدا قرار بود که طبق روال قبلی این رویداد در تیرماه برگزار شود، اما با توجه به شیوع کرونا و شرایطی که پیش آمد برگزاری آن را به مهرماه منتقل کردیم. بااین‌حال پس از افزایش بیماری در فصل پاییز تصمیم گرفتیم که تیرآرت را در دی‌ماه برگزار کنیم. البته این تاریخ را به صورت رسمی اعلام نکرده بودیم تا بتوانیم شرایط را بسنجیم و بر اساس آن اقدام کنیم، اما با ادامه یافتن شرایط نامناسب و عدم امکان برگزاری اجتماعات تصمیم گرفتیم که برگزاری تیرآرت در سال جاری را به طور کامل لغو کنیم تا مخاطبان‌مان را بیش از این منتظر نگه نداریم. گالری‌ها برای شرکت در تیرآرت اعلام آمادگی کرده بودند و ما نیز بسیاری از کارهای مقدماتی را انجام داده بودیم اما زمانی که دیدیم شرایط برگزاری این رویداد مساعد نیست وارد حوزه عمل نشدیم و تیرآرت را به سال آینده موکول کردیم.

او با اشاره به نسخه مجازی تیرآرت که مردادماه برگزار شده بود گفت: این رویداد تجربه کاملا مثبتی برای ما و مخاطبان‌مان بود، اگرچه شاید اشکالات فنی در آن وجود داشت، زیرا هم ما نخستین بار بود که چنین کاری را انجام می‌دادیم و هم مخاطبان‌مان بار اول بود که دسترسی آنلاین برای بازدید و خرید آثار هنری داشتند. برای هر دو طرف نوعی آزمون و خطا بود اما در نهایت نتیجه مثبتی از آن به دست آوردیم. انتقاداتی هم به نحوه برگزاری آن وجود داشت و ما با همه گالری‌های شرکت‌کننده وارد صحبت شدیم و نظرات و پیشنهادات آنها را شنیدیم. اما در مجموع بازخورد کاملاً مثبت بود. از خرید و فروش آثار راضی بودیم و در شرایطی که هیچ رویداد هنری در این دوران برگزار نمی‌شد و گالری‌ها به شکل مستمر نمی‌توانستند فعالیت کنند، این رویداد توانست گالری‌ها را در کنار هم جمع کند.

 مجد ادامه داد: نکته مهم در برگزاری چنین رویدادهایی تداوم آنها است. اینکه یک یا دو بار رویدادی برگزار شود و هیجانی برپا کند مهم نیست، بلکه باید بتوانیم این اتفاق را جا بیندازیم و این نوع فعالیت‌ها را رواج دهیم. متاسفانه تیرآرت به شدت تحت تاثیر کرونا قرار گرفت و با توجه به اینکه سه سال از آغاز به کار ما می‌گذرد، وقفه‌ای که در برگزاری این رویداد به وجود آمد هم از نظر اقتصادی و هم از نظر فرهنگ‌سازی به ضرر ما بود. شرکت تیرآرت در این مدت فعال بود و با وجود مسائل مالی زیادی که وجود دارد برنامه‌های خود را پیگیری می‌کرد. ما زیرساخت‌های کار را آماده کرده‌ایم اما برگزاری تیرآرت منوط به وضعیتی است که پیش خواهد آمد.