به گزارش هنرآنلاین، با توجه به لزوم ارائه ماکت آثار در سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران، در مرحله نخست داوری ۲۵ ماکت انتخاب شده و نمایشگاهی از این آثار برگزار می‌شود. در مرحله بعد ۱۰ اثر برگزیده نهایی از میان این ۲۵ اثر انتخاب می‌شوند. بر این اساس، کیفیت ارائه ماکت و رعایت مقیاس درست آن دارای اهمیت زیادی است و هنرمندان باید ضمن استفاده از متریال اصلی سمپوزیوم، یعنی سنگ، مقیاس یک دهم را در این ماکت‌ها رعایت کنند.

شورای سیاست‌گذاری دهمین دوره سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران از هنرمندان شرکت‌کننده خواسته است که با وجود محدودیت‌های اجرای اثر با سنگ در مقیاس کوچک، ارائه‌ای دقیق و صحیح از ماکت داشته باشند زیرا این ماکت‌ها می‌تواند به شورای سیاست‌گذاری در درک فضا و مختصاتی که قرار است از اثر نهایی ارائه شود کمک کند.

گفتنی است داوری دو مرحله‌ای مربوط به بخش اصلی است و در بخش دانشجویی داوری بر اساس طرح‌ها و تصاویر سه بعدی ارائه شده انجام می‌شود. علاقه‌مندان به شرکت در بخش دانشجویی لازم است به این نکات توجه کنند: ۱- حضور هنرمندان در بخش دانشجویی فقط یک بار امکان‌پذیر است، ۲- ابعاد سنگ مورد استفاده برای دانشجویان می‌تواند در ابعاد مختلف باشد ولی در کل باید ۱ متر مکعب باشد، ۳- دانشجویان هم می‌توانند تا ۱۰ درصد حجم سنگ را فلز اضافه کنند.

علاقه‌مندان به شرکت در این سمپوزیوم می‌توانند تصویر آثار خود را تا تاریخ ۲۷ آذر ماه ۱۳۹۹ به نشانی 10th.tehransymp@gmail.com ارسال کنند. اعلام اسامی هنرمندان منتخب مرحله اول ۶ دی‌ماه انجام شده و ۲۰ تا ۲۴ دی‌ماه مهلت تحویل مدل آثار منتخب مرحله اول به دبیرخانه سمپوزیوم است. ۳۰ دی‌ماه اعلام اسامی هنرمندان راه یافته به این دوره و یکم تا ۲۲ اسفندماه زمان برگزاری سمپوزیوم خواهد بود.

دهمین دوره سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران در محل "گذر فرهنگی تاراز" واقع در منطقه ۲۲ برگزار می‌شود و محل نصب مجسمه‌ها باغ سنگی دریاچه خلیج‌فارس خواهد بود.