سرویس تجسمی هنرآنلاین: گالری گاگوسیان (Gagosian Gallery) در لندن نمایشگاهی از آثار جدید هنرمند و نویسنده تحسین شده انگلیسی ادموند دو وال (Edmund de Waal) را به نمایش گذاشته است.

بعد از 16 سال این اولین بار است که دو وال کارهای مجزایی را که جزیی از یک اینستالیشن نیست را ارائه می‌دهد. این آثار در طی دوران قرنطینه توسط ادموند برای لمس شدن در دست طراحی و ساخته شده است.

دو وال در مورد این نمایشگاه توضیح داد: "من این آثار را در بهار و اوایل تابستان در دوران قرنطینه طراحی کرده‌ام. تعدادی ظروف، شیشه‌های درب‌دار و کاسه که قابلیت لمس داشته باشند را ساختم. من بعضی از این ظروف را علامت‌گذاری کردم که برای بیننده قابل تشخیص باشد. هم‌چنین برخی از این ظروف شکسته شده را با سرب، طلا یا لاک‌های مخصوص اصلاح و تعمیر کرده‌ام.

او افزود: دو کاسه قدیمی چینی از سلسله سونگ که با استقاده از هنر ژاپنی کینتسوگی تعمیر شده بود، مشوق من در ساخت این آثار بود. لبه یکی با آهن و دیگری نخ طلای نازک اصلاح و تعمیر شده بود. گلدان‌ها سیاه با لعاب گداخته شده‌اند ولی گلدان‌های سفید بدون لعاب که هر علامتی را به سادگی بتوان دید. این آثار چندین گلدان برای دست‌ها در این زمستان هستند."

این نمایشگاه به گونه‌ای نصب شده است که از خیابان نیز قابل دیدن است. نمایشگاه از 3 دسامبر تا 16 ژانویه برپاست.

ادموند دو وال هنرمند معاصر انگلیسی و نویسنده است. او برای کارهای اینستالیشن‌‌ بزرگ ظروف چینی در مکان‌های خاص مشهور است. در سال 2011 به دلیل خدمات به هنر، نشان امپراتوری بریتانیا به این هنرمند تعلق گرفت.

او جایزه اونداتجه 2011 را برای کتاب "خرگوشی با چشمان کهربایی" و جایزه ادبیات کمپل 2015 را دریافت کرده است.