سرویس تجسمی هنرآنلاین: مجموعه‌ای از نقاشی‌های طاهره سلیمانی آذرماه در گالری آسوریک واقع در استان مازندران شهر سلمان شهر به نمایش درآمد. این نمایشگاه که "ملال" نام داشت با ۲۳ اثر نقاشی‌ که روایتی است از انسان معاصر و دغدغه‌های او، برای علاقه‌مندان و مخاطبین هنر مازندران در شهر سلمان شهر و گالری آسوریک برگزار شد.

طاهره سلیمانی با رجوع به خود به عنوان بخشی از بدنه جامعه معاصر، عالمی را از پس ذهن خود بیرون کشیده و به مدد خطوط اکسپرسیو و لکه‌های مرکب و اکولین به روی مقوا آورده است.

سلیمانی درباره آثار این مجموعه گفت: قصد داشتم از نوعی غم درونی انسان معاصر در نقاشی‌هایم صحبت کنم، غمی که تداوم دارد و انگار در پس روزمرگی، دائم در حال تکرار است. در عین شادی و حتی پیروزی. در هر تابلو با زوایایی به ظاهر متفاوت روبه‌رو هستیم که در بطن خود مشابه هستند. تابلوهایم فیگوراتیو هستند، فیگورهایی بی‌زمان و انگار رها شده در تنگنای وحشت و ملال، در همه آثار به چشم می‌خورد.

او ادامه داد: نقاشی همیشه یکی از دغدغه‌های اصلی زندگی من بوده و هست و "ملال" حاصل تلاش و دغدغه‌ای است یک‌ساله که مرا به نقاشی کردن و تشکیل این مجموعه سوق داد. به خصوص دوران قرنطینه فرصتی بود که با تمرکز بیشتر روی ایده‌های ذهنی این مجموعه کارکنم.

سلیمانی افزود: به نظر من انسان در دنیای معاصر غم‌های متعددی را تجربه می‌کند که با وجود شادی‌های موجود، این غم همراه اوست. البته "ملال" تنها غم نیست، می‌تواند مقدمه‌ای بر شادی باشد. مقدمه‌ای برای رشد و اعتلای انسان، به نظرم ملال در ابعاد مختلف زندگی ما جریان دارد.