سرویس تجسمی هنرآنلاین: موزه گوگنهایم بیلبائو اعلام کرد مجسمه 1204 متری "پاپی" اثر جف کونز با ظاهری جدید میزبان بازدیدکنندگان می‌شود.

در 1997 بنیاد گوگنهایم این اثر را خریداری و آن را بطور دائمی در محوطه پلازای موزه گوگنهایم بیلبائو در اسپانیا در معرض نمایش قرار داد. البته این مجسمه چندبار به طور موقت به 4 کشور سفر کرده است و در سال 2002 پیشنهادی نیز برای سفر به تهران و نصب در باغ مجسمه موزه هنرهای معاصر داشته است.

این اثر غیرمتعارف، یک چیدمان زنده و پیوسته در حال تغییر است، برخلاف همه آثار هنری که وضعیتی ثابت و مرده دارند. در حال حاضر صورت این مجسمه با یک ماسک که از گل ساخته  شده بعنوان نشانه‌ای از ویروس کرونا میزبان بازدیدکنندگان موزه است. البته در حال حاضر ماسک به وضوح قابل مشاهده نیست چون گیاهان جدید به چند هفته نیاز دارند تا رشد و شکوفه دهند، در عین حال بازدیدکنندگان این فرصت را خواهند داشت که از تاثیر کامل آن لذت ببرند.

جف کونز در مورد تغییر ظاهری مجسمه گفت: "چه افتخاری بالاتر که این مجسمه اهمیت بستن ماسک در زمان شیوع کووید-19 را به مردم یادآوری کند. یکی از اهالی بیلبائو نامه‌ای برای من ارسال کرد و این پیشنهاد را به من داد. به نظر من ایده جالبی بود و بسیار هیجان‌زده شدم که موزه با اضافه کردن یک ماسک از گلهای سفید و آبی موافقت کرده است. در واقع اهمیت پوشیدن ماسک را برای محافظت در برابر گسترش کووید-19 خاطرنشان می‌کند. یکی از مهمترین اقداماتی که می‌توانیم در طول شیوع این ویروس برای هم انجام دهیم این است که اطلاعات مربوط به نحوه حفاظت از یکدیگر را به اشتراک بگذاریم. من می‌توانم تصور کنم که این مجسمه همه علاقه‌ای که به او نشان داده شده را درک کرده و از برقراری امنیت و رفاه برای شهروندان بیلبائو و مردم جهان بسیار خوشحال است."

مجسمه "پاپی" یادمانی است برای گرامیداشت احساسات انسانی در تندیسی که اعتماد و امنیت را تداعی می‌کند. این اثر دو نماد ابراز عشق و محبت خالص یعنی سگ و گل را با یکدیگر همراه می‌سازد تا چیدمانی شگفت‌انگیز را پدید آورد.