به گزارش هنرآنلاین، نمایشگاه نقاشی مهتاب رخصتی با نام "کارما" از روز جمعه ۳۰ آبان ماه لغایت جمعه هفتم آذرماه به مدت یک هفته به صورت مجازی در حال برگزاری است.

این هنرمند دانش‌آموخته رشته گرافیک و تصویرگری است و علاوه ‌بر نقاشی در تصویرگری کودک و ترانه‌سرایی نیز حضوری فعال دارد. او ۲۲ اثر خود را به صورت مجازی برای بازدید علاقه‌مندان به معرض نمایش گذاشته است.

مهتاب رخصتی معتقد است: ذهنیت هر هنرمند دست‌آورد زمان ساختار اجتماعی روان‌شناسی و ایدئولوژی و سایر عناصر فرهنگی معینی است که در کل شکل و نوع جهان‌بینی او را آشکار می‌سازد. بدین لحاظ هنرمند راستین بنا به ذهنیت‌ها و جهان‌بینی‌های متفاوت خود شیوه‌های آفرینش متفاوت بر می‌گزیند.

این مجموعه نقاشی با خطوط  دوار و رنگ‌هایی که دایره‌وار به دورهم نقش بسته‌اند، اشاره‌ای است به قانون "کارما" و سعی دارد "ما" را به خودمان "یادآوری" کند، تا بهتر نگاه کنیم. شاید باور کنیم حتی حس‌های ناپایدار و بلاتکلیف در چرخه‌ای پایدار و حساب شده به اتفاقی در هستی تبدیل می‌شود .. به اتفاقی در "زندگی ما". تولد این مجموعه با این جمله آغاز شد: "زمین به طرز باورنکردنی گرد است".

مجموعه "کارما" از دریچه رنگ و خیال و فلسفه نگاهی دارد به دنیای پیرامون با قلم و تفکر مهتاب رخصتی. علاقه‌مندان می‌توانند برای مشاهده آثار به آدرس‌ زیر مراجعه کنند:

‌https://etehran.farhang.gov.ir/fa/negarkhane/jari