به گزارش هنرآنلاین، درحالی‌که با توجه به اعلام محدودیت‌های فعالیت‌های فرهنگی و هنری به دنبال شیوع کرونا برگزاری نمایشگاه " نقش راستان" با نمایش آثاری از حسن روح‌الامینی این روزها به‌صورت تور مجازی از طریق سایت فرهنگستان هنر قابل‌مشاهده است، در جدیدترین رخداد، هم‌زمان این تور مجازی توسط چندین کشور دیگر نیز اجرا می‌شود.

تور مجازی بازدید از نمایشگاه "نقش راستان" که با ارائه 17 اثر از روح‌الامین چون "فاتح خیبر"، "خاتم رسولان"، "شب بدر"، "خلیل من"، "عرش بر زمین افتاد"، آثاری از مجموعه عصیان"، "ویرانه شام" ارائه می‌شود، توسط خانه فرهنگ و هنرهای غیربومی فرانسه در پاریس (فیسپ) منتشر شده است.

همچنین انجمن هنرهای تجسمی عمان و دپارتمان هنر دانشگاه سلطان قابوس در فضاهای آنلاین خود لینک تور را منتشر کردند.

در میان سایت‌های داخلی نیز علاوه بر فرهنگستان هنر که میزبان تور مجازی بود، سایت بنیاد رودکی نیز این تور را در سایت خود قرار داده است.

برپایی تور مجازی در کشورهای دیگر با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزنی جمهوری اسلامی در پاریس و مسقط انجام شده است. به زودی با همکاری سفارت هند در تهران نیز  این تور روی وب‌سایت گالری ملی هنرهای مدرن دهلی قرار خواهد گرفت.

این نمایشگاه به همت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با همکاری موسسه فرهنگی هنری هنر هاتف سحر و گالری هاتف با ارابه بخشی از گنجینه آثار هنری خود و همچنین فرهنگستان هنر-موسسه صبا برگزار می‌شود.