به گزارش هنرآنلاین، همه کارهای این نمایشگاه سفید رو سفید بودند و با تابیدن نور به آنها هویت رنگین آنها هویدا می‌شد، بوم‌های لایت باکس شده هیچ یک ابعاد متعارف و مدرنیستی نداشتند و برخی از آنها مانند چاه عشق، مکعب عشق و یا آونگ عشق که هنرمند از مخاطبان می‌خواست آن را تکان دهند، پای به هنر مفهومی و کانسپچوال‌آرت می‌گذاشتند.

در میان انبوه دیدارکنندگان که با رعایت قوانین بهداشتی از این مجموعه دیدن کردند چهره‌های نام آشنای متعددی هم دیده می‌شدند: علیرضا سمیع‌آذر، علی شیرازی، بهنوش بختیاری، امیر احمد فلسفی، الهه خاتمی، جاوید رمضانی و ...

برخی از این دیدارکنندگان، از جمله علی شیرازی و جاوید رمضانی، نظرات خود را درباره ارائه نقاشی‌خط روی لایت باکس‌ها و چند اثری که پای به هنر مفهومی گذاشته بودند، بیان کرده‌اند. 

e8a74ac5-3b8b-4336-8c52-ba08ef7d4b65

علی شیرازی، هنرمند خط و نقاشی‌خط درباره ابراهیم الفت گفت: "من بیش از ۲۰ سال است آقای دکتر الفت را می‌شناسم، ایشان را چه در زمینه خط، چه نقاشی‌خط و چه حتی پزشکی بسیار فعال و اهل مطالعه دیده‌ام که همواره یک روند کاملا پیش رونده و رو به تعالی را طی کرده‌اند."

این هنرمند صاحب سبک افزود: "آثار دکتر الفت را به روز می‌بینم و این آثار اخیر لایت باکس را که حدود یک دهه است روی آن تمرکز دارند نقطه عطفی در روند کار ایشان می‌دانم."

جاوید رمضانی، کارشناس و منتقد هنر نیز پس از تماشای این آثار گفت: "آقای دکتر ابراهیم الفت را یک حکیم دیدم، حکیم را در سنت ایرانی به دانایانی نسبت می‌دهند که در علوم مختلف دستی دارند، درک والایی از زیبایی دارند و به معرفت ذات پدیده‌ها و کشف نسبت به مقام احدیت تمرکز دارند."

او افزود: "دکتر الفت جوان‌اند اما در کار خوشنویسی قدمت دارند و عمری‌ست به آموزش در این عرصه همت دارند."67914d29-7e2e-4208-a397-563b072b1491

 

رمضانی درباره نکته مهم این نمایشگاه گفت: "مجموعه آثار عشق و تنها عشق، بازگشت یک خوشنویس از حوزه فاین آرت و هنر زیبایی‌شناسی به هنر کاربردی در فضا و معماری است. این تحول امر مهمی است زیرا ما به وجود چنین آثاری نیاز داریم تا با بازخوانی هنر گذشته آنها را در فضاهای عمومی بازنمایی کنند؛ چنین آثاری می‌تواند فضای اجتماعی ما را با عطر هنر ایرانی زیباتر و غنی‌تر کنند.

الفت که پزشک مو و پوست است پس از ۹ سال وقفه بیست‌ و دومین نمایشگاه انفرادی خود را برپا کرد؛ آثاری از او در موزه برایتن لندن و موزه خط مالزی نگهداری می‌شود و در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ فروش آثارش در حراجی‌های ساتبیز لندن ۵۷۵۰ پوند، دبی ۱۴۵۰۰ دلار و کریستیز پاریس ۸۰۰۰ یورو در کنار نوآوری‌های خلاقانه در این عرصه، او را صاحب جایگاه تثبیت شده کرد.