به گزارش هنرآنلاین، نمایشگاه آرمان‌شهر جنینی جمعه ۲۵ مهرماه ساعت 16 در گالری شلمان گشایش می‌یابد. این نمایشگاه شامل 22 تصویر جنین است که توسط حمیده پیوره ثبت شده و با هدف بیان ادراک انسان پیش از تولد به نمایش گذاشته می‌شود. تصاویر با بررسی نزدیک به هزار جنین در مدت یک‌ سال، به وسیله دستگاه‌های سونوگرافی و با تکنیک سه بعدی ثبت شده و بر روی بوم ارائه شده‌اند. منحصر به فرد بودن مجموعه به دلیل نوع نگاه به زندگی قبل از تولد و ثبت ادراک جنین به عنوان سوژه غیر قابل دسترسی است. 

در استیتمنت این نمایشگاه به قلم حمیده پیوره چنین آمده است:

به نظر اولین نهاد دموکراتیک مطلق که همه انسان‌ها تقریبا به تساوی آن را تجربه می‌کنند،زندگی جنینی است و آخرین آن شاید مرگ باشد که تاکنون هیچ‌کس نتوانسته مانع آن شود.آرمان‌شهر جنینی تنها خیالی زیباست که در نهایت به ضد خود منتهی می‌شود؛ دنیایی ترسناک و قانونمند، عاری از افسون و رویا، محکوم به پذیرش تکنولوژی و الگوریتم‌های بی‌شمار کنترل‌کننده یا همان پادآرمان‌شهر. حالات و عواطف دیده شده در تصاویر، ادراک حملات مداوم بیرونی همان پاد‌آرمان‌شهر است که رویای شیرین جنینی در جزیره‌ای نه چندان دور افتاده را هر لحظه بر هم می‌زند.

مجموعه حاضر در پی بیان ادراک انسان پیش از تولد است. از آن جایی که ثبت تصاویر به صورت آنی،به وسیله ابزارهای تصویربرداری موجود و بدون دسترسی مستقیم به سوژه صورت گرفته، لزوما برپایه قواعد عکاسانه پدید نیامده است. شکل‌گیری این مجموعه بر اساس تصاویر به دست آمده از نزدیک به هزار جنین است که در مدت یک سال ثبت شده‌اند.

این نمایشگاه تا چهارشنبه 30 مهر 1399 ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند جهت بازدید از ساعت 16 تا 20 به گالری شلمان واقع در خیابان میرداماد، رودبار غربی(جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک 27، طبقه اول مراجعه کنند.