به گزارش هنرآنلاین، هیربد همت‌آزاد که این روزها در حال مهیا کردن برگزاری دوسالانه سرامیک در مجموعه فرهنگسرای نیاوران است از حمایت معنوی آکادمی بین‌المللی سرامیک خبر داده است. او در گفتگویی درباره اهمیت این حمایت گفت: "حمایت آکادمی بین‌المللی سرامیک به معنای اعتبار بین‌المللی دوسالانه ملی سرامیک است. آکادمی به عنوان نهادی مرجع و حرفه‌ای طبق اساسنامه‌اش از رویدادهای بین‌المللی حمایت می‌کند؛ با رایزنی‌های انجام شده با رئیس آکادمی و ژاک کافمن رئیس سابق آکادمی و داور نهایی ما در این دوره، مستنداتی دال بر احراز اعتبار ارائه دادیم و آنان حمایت از این دوسالانه را اعلام کرده‌اند و آنان هم خبر دوسالانه را در رسانه‌های خود بازنشر خواهند داد."

همت آزاد گفت: طبق این خبر قرار است نشان آکادمی بین‌المللی سرامیک در پوستر و اعلان‌های یازدهمین دوسالانه سرامیک درج شود. آکادمی بین‌المللی سرامیک در سال 1952 با هدف ارتباط حرفه‌ای مابین هنرمندان و متخصصانی تأسیس شد که در تمامی کشورها به‌صورت حرفه‌ای در زمینه سرامیک فعالیت داشتند.

دبیر دوسالانه سرامیک با اشاره به نگرش بین‌المللی این آکادمی گفت: "هر چند رویداد ما ملی است؛ اما آکادمی بین‌المللی سرامیک اعتبار خود را به دوسالانه سرامیک ایران اعطا کرده است."

وی افزود: در این شرایط سخت پای هنر ایستاده‌ایم و با همکاری اداره کل هنرهای تجسمی و موسسه توسعه هنرهای معاصر، در مقام انجمن هنرمندان سرامیک وظیفه‌ ایجاد بستر برای بالندگی و رشد هنرمندان سرامیک داریم و امیدواریم در این مسئله موفق باشیم.

آکادمی بین‌المللی سرامیک تنها انجمنی است که در سطح بین‌المللی در زمینه سرامیک فعالیت دارد و مجموعه‌ای از هنرمندان، سرامیست‌ها، گالری‌داران، کیوریتورها و برخی از مؤسسات را گرد هم آورده است. اعضای این آکادمی به‌طور منظم در هیئت‌های داوری نمایشگاه‌ها و مسابقات بین‌المللی مختلف سرامیک، حضور مستمر دارد. مقر اصلی آکادمی بین‌المللی سرامیک در شهر ژنو سوئیس است و نمایندگی‌هایی در اروپای شمای (حوزه اسکاندیناوی)، فرانسه، آلمان، اسپانیا، حوزه اروپای شرقی، بریتانیا، آمریکای شمالی، حوزه اقیانوسیه، حوزه کشورهای مدیترانه، ژاپن، کره جنوبی و چین دارد.

ریاست این آکادمی هر چهار سال یک‌بار توسط آرای مستقیم اعضای آن انتخاب می‌شود و هم‌اکنون ریاست این آکادمی بر عهده توربژن کواسبو از کشور نروژ است. آکادمی بین‌المللی سرامیک بیش از 880 عضو از 74 کشور از تمامی قاره‌ها دارد. از ایران نیز 10 نفر از جمله بهزاد اژدری، هیربد همت آزاد، کوروش آریش، رجحانه حسینی، نفیسه خلج، بیتا فیاضی، عباس اکبری، شعبانعلی قربانی، رضا تائبی عضو این آکادمی‌اند. 

یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران به دبیری هیربد همت‌آزاد آبان‌ماه سال جاری در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.