سرویس تجسمی هنرآنلاین: موزه CODA در هلند فعالیت خود را پس از  تعطیلات ناشی از شیوع بیماری کرونا با نمایشگاه گروهی " آینده زن است - نامه‌های عاشقانه" ادامه می‌دهد. در این نمایشگاه آثار ۴۱ زن هنرمند از کشورهای مختلف به نمایش درآمده است که هرکدام با ابزار و بیانی متفاوت، به روایت داستانی عاشقانه پرداخته‌اند. آثاری که در این مجموعه به نمایش درآمده است از نامه‌ای چسبانده شده روی دیوار تا آثار چندرسانه‌ای را شامل می‌شود که در اتاق‌های رنگارنگ سالن موزه به نمایش درآمده‌اند.

حمیده نجفی نیز یکی از هنرمندان حاضر در این نمایشگاه است که آثار او ترکیبی از طراحی، چیدمان و عکاسی هستند. پیش‌ازاین در سال ۲۰۱۸ نیز آثاری از این هنرمند در " This Art Fair " هلند به نمایش درآمده بود.

photo_2020-09-05_11-43-47

مخاطب در نمایشگاه "آینده زن است - نامه‌های عاشقانه" می‌تواند دریابد که چگونه عشق می‌تواند با میل به تعادل و ثبات، شجاعت، رویاهایی که به حقیقت می‌پیوندند و نگاهی ژرف به آنچه که برابری را ایجاد کرده یا محدود می‌کند، جمع شود. در این مجموعه نگاهی تاریخی به هنر زنان وجود دارد و از آثار کته کلویتس تا زنان معاصر در آن دیده می‌شود.

آنچه در این نمایشگاه مورد توجه قرار داشته این است که در این دهه هنوز به مفاهیمی مانند زن قدرتمند، فمینیست و رئیس خانم نیاز داریم؟ اگرچه به آهستگی عادات جدید و الگوی تفکر مدرن در حال ظهور است اما همچنان در دنیای هنر تفاوت‌هایی میان زنان و مردان وجود دارد و در تعداد خرید توسط موزه‌ها، زنان هنرمند از همکاران مرد عقب هستند و جای زیادی برای پیشرفت آنها در دنیای هنر وجود دارد.

نمایشگاه " آینده زن است - نامه‌های عاشقانه" تا ۱۳ سپتامبر، ۲۳ شهریور در موزه CODA در آپلدورن هلند ادامه دارد.