به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، نمایشگاه "هم‌پای نور"، آثار نقاشی عبدالحمید قدیریان با حضور غلامعلی حداد عادل، ریاست فرهنگستان زبان و ادب فارسی، عصر امروز چهارشنبه 5 شهریور در موزه هنرهای معاصر فلسطین گشایش یافت.

عبدالحمید قدیریان در نمایشگاه هم پای نور 32 اثر نقاشی با تکنیک رنگ روغن و یک تابلو طراحی در کنار 6 اثر حجم خود را در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده است.

عبدالحمید قدیریان در همپای نور که ادامه‌ای از نمایشگاه پیشین این هنرمند با عنوان "آسمان حسین" با محور روزهای عاشورایی است، تلاش کرده با دو عنصر تکرار شونده در کلیه نقاشی‌های خود یعنی"آسمان" و "نور" مخاطب را به درک و فهم تازه‌ای از قیام امام حسین (ع) دعوت کند.

وی درباره آثار روایتی خود می‌گوید: "آن زمانی که روح خدا (ره)، برای‌مان از نور خدا می‌گفت و اینکه نور خدا در کشور ایران، تجلی یافته؛ انگار بی‌تاب این بودیم تا تاثیراتش را بیابیم، ماجراهای مهمی در خلال دوران گام اول انقلاب، واقع شد که جز با چنین نگاهی، نمی‌توانستیم توصیف‌شان کنیم. از ماجرای طبس که دست نورانی خدا، شن‌ها را به سوی دشمن روانه کرد و محاسبات و نقشه‌های‌شان را به‌هم‌ریخت تا امروز که بارها و بارها، رهبر معظم انقلاب از دست قدرتِ الهی در ماجراهای مهم کشور می‌فرمایند؛ عموما صحنه‌های تجلی این نور در شدائد بود. اما حتی وقتی‌که به ظاهر هم ماجرائی در پیش نباشد، فکر و ذهن شیفتگان روح خدا و خلف صالحش، آرام و قرار ندارد؛ چون توجه‌شان به سوی مقوله‌ای جلب شده تا به آن نرسند، آرام نمی‌یابند؛ اینکه منبع آن نور کجاست؟، از کدام دریچه و در کدام زمان‌ها بیشتر می‌تابد؟ چطور می‌توان با آن نور، آشنا شد؟ انس گرفت؟ همراه شد؟ و چه بسا به توفیق الهی، همپا شد؛ آن هم "همپای نور".

نمایشگاه "هم پای نور" تا 19 شهریورماه همه روزه از ساعت 10 تا 18 به جز روزهای تعطیل در موزه هنرهای معاصر فلسطین با اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی بر پا خواهد بود. علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه می‌توانند به نشانی خیابان ولیعصر، خیابان بزرگمهر، نبش خیابان برادران شهید مظفر، شماره 74 مراجعه کنند.