به گزارش هنرآنلاین، مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان گفت: در کنترل، بازبینی و سرشماری حساب اموال (انبارگردانی رسمی) آلبوم خانه کاخ گلستان که توسط کمیته‌ای متشکل از نمایندگان اداره‌کل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی، اداره‌کل حراست، یگان حفاظت میراث‌فرهنگی و ذی‌حسابی و اداره‌کل امور مالی وزارتخانه و مدیریت کاخ گلستان انجام شد، صبح روز سه‌شنبه 28 مرداد 99 در آلبوم خانه کاخ گلستان پیدا شد.

آفرین امامی به خبرگزاری وزارت میراث فرهنگی گفت: این آلبوم به شماره 362 در ابعاد 22 در 15.5 سانتی متر مربع بوده و شامل 100 قطعه عکس از کودکان و زنان قاجاری است که صبح امروز سه شنبه 28 مرداد 99 با سرشماری حساب اموال که توسط این کمیته انجام شد در ساعت 11:30 در یکی از قفسه‌های آلبوم خانه کاخ گلستان پیدا شد و تمامی 100 قطعه عکس در این آلبوم موجود است.

او افزود: بعد از اعلام امین اموال آلبوم‌خانه کاخ گلستان در اسفند 99 مبنی بر مفقود شدن آلبوم و احتمال جابه‌جا شدن در قفسه‌های آلبوم‌خانه، بلافاصله توسط خود امین اموال انبارگردانی انجام شد، اما پیدا نشد.

مدیر میراث جهانی کاخ گلستان تصریح کرد: با توجه به مذاکراتی که با اداره‌کل موزه ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی انجام شد و طی نامه‌ای که از سوی این اداره‌کل به مدیریت کاخ گلستان ابلاغ شد، با دستور معاون میراث فرهنگی کشور و هماهنگی معاون توسعه مدیریت و مدیرکل حراست و یگان حفاظت میراث فرهنگی وزارتخانه انبارگردانی رسمی توسط این کمیته آغاز شد.

امامی تصریح کرد: با توجه به اینکه تعداد آلبوم‌های عکس موجود در آلبوم خانه کاخ گلستان بسیار بوده و ابعاد آن بزرگ است و آلبوم ناصری کوچک بود در قفسه‌های آلبوم خانه جابه‌جا شده بود.