سرویس تجسمی هنرآنلاین: دکتر جهانگیر کازرونی، گالری‌دار و مجموعه‌دار، روز 13 مرداد درگذشت. او متولد سال 1315 و استاد بازنشسته دانشگاه تهران بود. علاقه او به فرهنگ و هنر باعث شد به همراه همسرش فریال سلحشور به گردآوری آثار هنری بپردازد و در دهه هشتاد گالری دی را تأسیس کنند.

دکتر کازرونی در کنار فعالیت‌های علمی خود یک منتقد و کارشناس هنری بود و مقالاتی از او در مجلات تندیس، فرهنگ مردم، گلستانه و... منتشر شده بود.

او علاوه بر آثار هنرمندان معاصر، مجموعه‌ای غنی از هنر کهن را در اختیار داشت که بارها اقدام به نمایش و ارائه آنها به مخاطبان هنر کرد. در کتاب "نقاشی پشت شیشه" مجموعه‌ای از آثار این هنر فراموش شده را به چاپ رساند و در کتاب "اوکی یوئه" نقاشی‌های چاپ چوبی ژاپنی را در معرض دید علاقه‌مندان قرار داد.

سال 89 در همایش و نمایشگاه شاهنامه‌نگاری که در فرهنگستان هنر برگزار شد 80 اثر از نقاشی‌های چاپ سنگی به نمایش درآمد که همه از نسخه‌های اصلی و منحصربه‌فرد بوده و طی چندین دهه توسط جهانگیر کازرونی و فریال سلحشور جمع‌آوری شده است.

آخرین نمایش از آثار مجموعه ارزشمند جهانگیر کازرونی زمستان 98 در نمایشگاهی با عنوان "نگاهی به هنر شرق آسیا" در موزه امام علی (ع) برگزار شد و پس از آن به صورت مجازی ادامه یافت.