به گزارش هنرآنلاین، فراخوان "جشنواره مجازی عکاسی پلاک 110" با موضوع عکاسی سردرهای نوشتاری یا تصویری با مضامین امام  علی (ع)، به مناسبت فرارسیدن عید سعید غدیر به همت فرهنگ‌سرای گلستان برگزار می‌شود.  

این جشنواره با هدف استفاده از الگوهای مذهبی در معماری شهری، شناسایی و معرفی نقش سردرها در معماری ایرانی اسلامی شهرها، معرفی سردرها در زیبایی بصری و معنوی شهرها، ارائه الگوی مناسب برای طراحی سردر با مفاهیم عمیق دینی در ابنیه فعلی شهرها در دو بخش عکاسی حرفه‌ای و عکاسی با تلفن همراه برگزار می‌شود.

حضور همه علاقه‌مندان بزرگ‌سال در این جشنواره آزاد است و شرکت‌کنندگان هم در بخش آزاد هم حرفه‌ای  از 18 مرداد تا 30 مهرماه مهلت دارند حداکثر 5 عکس سیاه‌وسفید یا رنگی به صورت پانوراما و تکنیک HDR از طریق شماره واتساپ 09025800388  و نشانی پست الکترونیک Golestan.farhangsara8@gmail.com به دبیرخانه جشنواره  ارسال نمایند.

در بخش اول  به  برگزیده اول جشنواره دیپلم افتخار به همراه جایزه نقدی به ارزش ده میلیون ریال، نفر دوم دیپلم افتخار به همراه جایزه نقدی به ارزش هفت میلیون ریال، نفر سوم دیپلم افتخار به همراه جایزه نقدی به ارزش پنج میلیون ریال اهدا می‌شود و همچنین 5 نفر از برگزیدگان در بخش دوم  دیپلم افتخار و جایزه نقدی به ارزش سی میلیون ریال دریافت می‌کنند.

 محمدمهدی تدین، محمود عبدالحسینی، مریم حسینی و پژمان دادخواه داوران این جشنواره هستند.

شرایط شرکت در این جشنواره:

عکس‌های ترکیبی و تغییریافته به نحوی که در جنبه استنادی آنها خلل ایجاد شود نظیر اصلاح رنگ و برش عکس از مرحله داوری حذف می‌شود. به تمامی هنرمندانی که آثارشان به نمایشگاه و کتاب جشنواره راه یابد گواهی شرکت اهداء خواهد شد. برگزارکننده مجاز است از عکس‌های پذیرفته شده در اقلام تبلیغاتی و انتشاراتی با ذکر نام عکاس استفاده کند. مالکیت حقیقی و حقوقی عکس‌ها بر عهده فرستنده است و مسئولیت اخلاقی و حقوقی ناشی از این امر بر عهده فرستنده اس. از درج نام و امضا بر روی عکس‌های ارسالی جدا خودداری شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با دبیرخانه جشنواره به نشانی نارمک، میدان هلال‌احمر، خیابان گلستان، جنب بوستان ‌فدک، فرهنگ‌سرای گلستان و شماره تلفن  77826475 تماس بگیرند.