سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه نقاشی سولماز توحیدلو با عنوان "شام آخر" در گالری سیحون برپاست. توحیدلو در گفت‌وگو با هنرآنلاین با بیان اینکه ۱۶ تابلو با تکنیک اکریلیک روی بوم در این مجموعه به نمایش درآمده است، گفت: مدت زیادی است که تابلوهای من به حضور یک زن تنها در فضای بسته اشاره دارد. در مجموعه‌های قبلی فیگور زن را با نقوش تاریخی ایران تلفیق می‌کردم و روی فیگورهای مدرن، نقش‌های سنتی ایرانی قرار می‌گرفت. هدفم از این ترکیب آن بود که بگویم بااینکه در دنیای مدرن زندگی می‌کنیم هنوز آن هویت تاریخی در اعماق وجود ما هست و ریشه‌های خود را حفظ کرده‌ایم. اما از جایی به بعد تصمیم گرفتم این نقش‌ها را کنار بگذارم و به سمت سادگی بروم. این نقاشی‌ها حالتی واقع‌گرایانه دارد و حتی در تعدادی از آنها به هایپررئال نزدیک شده‌ام.

او با اشاره به قرار گرفتن زنها در فضای خالی و تنها گفت: حس تنهایی درون همه آدم‌ها وجود دارد، حتی اگر واقعا تنها نباشند یا در میان جمع حضور داشته باشند. برای این‌که این حس درونی را به تصویر بکشم از کاراکترهای زن استفاده می‌کنم زیرا با احساسات زنان آشنا هستم و می‌توانم حس‌های خودم را با این فیگورها بیان کنم.

توحیدلو با اشاره به تخیلی بودن فضای تابلوها گفت: در نقاشی کردن این فضاها بیشتر به جنبه بصری آنها توجه دارم و مهم‌ترین نکته برایم ترکیب‌بندی است. اغلب در این فضاها از رنگ‌های سرد و خنثی استفاده شده است و این مسئله در تضاد با فیگورهایی است که رنگین‌تر هستند. در مجموعه "شام آخر" میزهایی را می‌بینیم که لوازم پذیرایی روی آنها چیده شده است اما هیچ نشانی از مهمان نیست. تنها زنانی را می‌بینیم که در انتظار به سر می‌برد و در فضای سرد و خالی به روبرو خیره شده‌اند.

او درباره شرایط برگزاری نمایشگاه در دوران کرونا گفت: تعداد بازدیدکنندگان این نمایشگاه نسبت به نمایشگاه‌هایی که قبلا داشتم کمتر بود، بااین‌حال انتظار حضور همین تعداد مخاطب را هم نداشتم. برایم جالب است که مخاطبان با رعایت مسائل بهداشتی در گالری حاضر می‌شوند و به تماشای آثار هنری می‌ایستند.

نمایشگاه نقاشی سولماز توحیدلو تا 13 تیر در گالری سیحون به نشانی خیابان وزرا، خیابان چهارم، پلاک ۱ برپاست.