سرویس تجسمی هنرآنلاین: مهدی شادی‌زاده دبیر جشنواره "عکس۵" و عکاس در گفتگو با هنرآنلاین گفت: مراسم نمایش آثار برتر و اهدا جوایز جشنواره "عکس۵" و بزرگداشت عباس کیارستمی امروز یکشنبه یکم تیر ماه ساعت ۱۷:۳۰ مصادف با سالروز تولد این کارگردان بزرگ برگزار می‌شود که موزه سینما برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری درست اجتماعی سالن اصلی را در اختیار ما قرار داده است و این مراسم با حضور هنرمندان و اهالی رسانه برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره "عکس۵" در ادامه بیان کرد: حدود ۱۷۲۹ اثر از ۴۸۵ عکاس برای این جشنواره ارسال شد که این هنرمندان از کشورهای ایتالیا، استرالیا، افغانستان، هندوستان، امریکا و... شرکت کرده بودند. خوشبختانه عکس‌های ارسالی از نظر هنری و دید عکاس بسیار خوب بودند که با تصمیم‌گیری شورای سیاست‌گذاری قرار است به سه نفر جایزه اهدا  شود، ولی چون از بین عکس‌های ارسالی ۵۱ اثر از نظر داوران خوب بودند تصمیم گرفتیم این آثار در مراسم نمایش داده شود و بعد از این مراسم این ۵۱ عکس به همراه ۵ ویدئوآرت که برای ما ارسال شده است در گالری ثالث نمایش و به فروش برسد.

این عکاس خاطرنشان کرد: همچنین لیلی گلستان رئیس هیئت داوران جشنواره در روز داوری از یک عکس خیلی استقبال کردند و تصمیم گرفتند یک جایزه را به این اثر اختصاص دهند که هر سال جایزه گالری گلستان بخش ویژه این جشنواره خواهد بود.

وی در پایان گفت: بخش مهم دیگر این مراسم به نقد و بررسی کیارنگ علایی درباره آثار دو عکاس ایتالیایی و ایرانی اختصاص دارد که موضوع عکس‌ها درباره قرنطینه است. همچنین این جشنواره بخش ویدئوآرت هم داشت ولی به دلیل اینکه هنوز خیلی‌ها فرق فیلم کوتاه با ویدئوآرت را نمی‌دانند فقط پنج اثر برای ما ارسال شد و همان‌طور که قبلاً اشاره کردم این آثار به زودی در گالری ثالث نمایش داده می‌شوند.

لازم به یادآوری است این جشنواره با همت مهدی و علیرضا شادی‌زاده دبیر جشنواره، احمد عرب‌بیگی مجسمه‌ساز، شرکت جین وست مدیر هنری، بیتا فکور مشاور جشنواره، سیامک باحجب مدیر اجرایی، غزاله سعادتی مشاور رسانه جشنواره، موسسه پیشرو پارسیان امرداد مجری طرح، ساسان توکلی فارسانی عکاس پوستر برگزار می‌شود.