به گزارش هنرآنلاین، جایزه عکاسی mifa مستقر در مسکو از زیرمجموعه‌های گروه فرمانی که ریاست آن را یک ایرانی به نام حسین فرمانی به عهده دارد، دو عکاس زن را به عنوان برگزیدگان خود در سال ۲۰۲۰ معرفی کرد.

در فرایند جایزه mifa به رسم هر ساله دو نفر به عنوان "عکاس سال" از میان عکاسان حرفه‌ای و "استعداد برتر" از بین عکاسان آماتور و دانشجویان برگزیده می‌شوند.

ایزابل تاباچی(Isabella Tabacchi) با عنوان "Kamchatka: to The Abyss of The Earth" توانست نظر هیات داوران مسابقه بین‌المللی عکس مسکو "میفا" را جلب کند و مقام اول بخش حرفه‌ای را کسب کرد. این پروژه نگاهی اجمالی به شبه‌جزیره کاملا ناشناخته کامچاتکا (Kamchatka)، یک سرزمین با طبیعت بکر و خطرناک در میان جنگل‌ها، آتشفشان‌ها و در حال تغییر در شرق روسیه را نشان می‌دهد.

جایزه استعداد برتر نیز به کارولین اشنایدر آلمانی (Karoline Schneider) برای مجموعه پرتره “Pears in the Afternoon” اهدا شد.

بر اساس اعلام جایزه میفا، عکاس بین‌المللی سال، سه هزار دلار جایزه نقدی و یک کمک نقدی به همین میزان به موسسه خیریه منتخب عکاس اهدا شد و همچنین دو دلار جایزه نقدی به استعداد برتر و یک کمک نقدی دو هزار دلاری به موسسه خیریه برگزیده او تعلق گرفت.

همه برندگان را می‌توان در گالری برندگان در وب‌سایت MIFA مشاهده کرد.

حسین فرمانی بنیان‌گذار میفا و گروه فرمانی، هیجان خود را در تصاویر برجسته انتخاب‌ شده به عنوان برندگان سال ۲۰۲۰ به اشتراک گذاشت: "اکنون بیش از هر زمان دیگری، عکاسی نقش مهمی در گفتن حقیقت بدون سانسور درباره آنچه در سیاره ما اتفاق می‌افتد و همچنین انتقال ما به دنیای احتمالات و تخیل دارد. برندگان امسال یک نگاه فوق‌العاده به داستان‌هایی که برایشان پراهمیت است ارائه دادند، آن‌ها جهان را در تمام اشکال به ما نشان می‌دهند، هم درد و هم زیبایی را منعکس می‌کنند. من خیلی خوشحالم و به انتخاب این هنرمندان رویاپرداز افتخار می‌کنم."

گفتنی ست گروه فرمانی به ریاست حسین فرمانی که سال گذشته دو مرکز هنری با نام‌های خانه استیو و فضای هنری هشت چشمه را در کاشان تاسیس کرده است در سال ۱۹۸۵ تاسیس شده و از طریق برپایی مسابقات ، جوایز و نمایشگاه‌های مختلف اقدام به طراحی و تبلیغ عکاسی ، طراحی و معماری در سراسر جهان می‌کند.