سرویس تجسمی هنرآنلاین: فرهود نصیری داور و عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره "عکس۵" در گفتگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره این جشنواره گفت: حدود یک سال پیش مهدی شادی زاده کار روی پروژه ثبت تک‌درخت عباس کیارستمی را شروع کرد و از همان ابتدا من شاهد تلاش‌ها و پیگیری‌های مداوم او بودم. قرار بود مجسمه عباس کیارستمی زیر تک‌درخت در شهرستان آرو نصب شود که بیماری کرونا مانع این اقدام شد، در نتیجه تصمیم گرفتیم در ادامه این پروژه جشنواره "عکس۵" را برگزار کنیم.

نصیری در ادامه بیان کرد: خوشبختانه تعداد عکس‌های ارسالی خیلی زیاد است و  نشان‌دهنده این است که بیشتر عکاسان داخلی و خارجی با این جشنواره ارتباط برقرار کرده‌اند و مورد توجه آن‌ها قرار گرفته است. کرونا و قرنطینه تلنگری شد تا از عکاسان دعوت کنیم تا عکس‌های خود را با موضوع تاثیر قرنطینه بر انسان معاصر برای ما ارسال کنند و  ما عکس‌هایی را از کشورهای امریکا، آلمان، هند و...دریافت کردیم.

داور جشنواره "عکس۵" خاطرنشان کرد: عکاسان می‌توانند عکس‌های خود را تا ۲۱ خردادماه سال جاری ارسال کنند و ۲۵ خرداد هیئت‌داوران بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند و یکم تیرماه هم‌زمان با سالروز تولد عباس کیارستمی برندگان جشنواره اعلام می‌شوند. همچنین قرار است این مراسم یک بخش ویژه داشته باشد که در این بخش آثار چند عکاس داخلی و خارجی توسط کیارنگ علائی مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

وی در پایان گفت: همچنین بعد از اعلام برندگان این جشنواره در این مراسم مستند مهدی شادی زاده که درباره تک‌درخت عباس کیارستمی است نمایش داده می‌شود.

گفتنی است، علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به 5photo Award@gmail.com ، Www.5photo Award.ir ، #5photo Award_Quarantine  ارسال کنند.

عوامل این پروژه عبارت‌اند از: مهدی و علیرضا شادی زاده دبیر جشنواره، احمد عرب بیگی مجسمه‌ساز، شرکت جین وست مدیر هنری، بیتا فکور مشاور جشنواره، سیامک باحجب مدیر اجرایی، غزاله سعادتی مشاور رسانه جشنواره، موسسه پیشرو پارسیان امرداد مجری طرح، ساسان توکلی فارسانی عکاس پوستر.