به گزارش هنرآنلاین، مسابقه IPA با موضوع حرکت فراخوانی در گستره بین‌المللی منتشر کرده بود و از عکاسان خواست در پنج دسته عکاسی خیابانی، طبیعت، هنرهای زیبا، مردم و فناوری و ماشین، تک تصویری با معنای حرکت از زاویه نگاه لنز یک عکاس در همه ابعاد زندگی را بازتاب دهند؛ در این فراخوان حرکت نشان‌دهنده تغییر ، پیشرفت ، تکاپو و رشد در روابط انسانی ، سیاسی ، اجتماعی یا هنری تعبیر شده بود.

دبیرخانه این جایزه در لس‌آنجلس در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرده است: هزاران عکاس از سراسر جهان ، دیدگاه‌ها و تفسیرهای منحصربه‌فرد و بصیرت خود را از این ایده جهانی به اشتراک گذاشتند که به‌طور موجز توسط فیلسوف فقید هندی، جیدو کریشنامورتی بیان شده است؛ وقتی جیدو گفت: "زندگی حرکت است، یک حرکت مداوم در روابط."

هیئت داوران بعد از بررسی و ارزیابی همه تصاویر رسیده، برندگان را به شرح زیر اعلام کرده است:

برنده جایزه بزرگ: عکس هویج وحشی اثر آن ماسون هوتر

برندگان دسته‌بندی‌ها:

هنرهای زیبا: "هویج وحشی" اثر آن ماسون هورتر

عکاسی خیابانی: "اجرای مدرسه ، رواندا" اثر بنیامین باکلند

طبیعت: "قورباغه پرواز والاس" اثر شین لئونگ تئو

مردم: "Rice Growers" ، اثر ژاکوپو ماریا دلا واله

فناوری — دستگاه: "نیمه هادی شهری" ، توسط Youngkeun Sur

 

حسین فرمانی ، بنیانگذار و رئیس ایرانی IPA درباره این مسابقه اظهار داشت: "این ایده که همه چیز حرکت می‌کند ، تغییر می‌کند و تکامل می‌یابد یک مفهوم عالی و امیدبخش است که بشر بیش از همیشه بدان نیازمند است و مدیوم عکس می‌تواند به بهترین شکل و با زبان جهانی تصویر آن را کشف و انعکاس دهد. به حتم آثار خلاقانه عکاسان مسابقه حرکت می‌تواند برای همه انسان‌ها الهام‌بخش باشد و نشان دهد حتی در سخت‌ترین شرایط هم زندگی با حرارت و هیجان ادامه دارد و به جلو حرکت می‌کند. تبریک به همه عکاسان با استعداد که بخشی از این رویداد بزرگ بودند. "

همه برندگان را می‌توان در گالری برندگان در وب‌سایت IPA مشاهده کرد. برندگان مقام اول در هر دسته جایزه نقدی دریافت می‌کنند و به همه برندگان نشان IPA اهدا می‌شود.

گفتنی ست گروه فرمانی به ریاست حسین فرمانی که سال گذشته دو مرکز هنری با نام‌های خانه استیو و فضای هنری هشت چشمه را در کاشان تاسیس کرده است، در سال ۱۹۸۵ تاسیس شده و از طریق برپایی مسابقات، جوایز و نمایشگاه‌ها اقدام به طراحی و تبلیغ عکاسی ، طراحی و معماری در سراسر جهان می‌کند.

این گروه بین‌المللی رسالت اصلی خود را کشف و ترویج استعداد برای توسعه جوامع هنرمند و توسعه هنر از طریق آموزش اعلام کرده است. علاوه بر IPA, سازمان جوایز بین‌المللی طراحی (IDA)، جایزه بین‌المللی Architecture MasterPrize ،رقابت خلاق بین‌المللی لندن، جایزه de de la Photographie در پاریس و بنیاد شناخته شده لوسی از زیرمجموعه‌های بنیاد فرمانی است.